„Domowe zasady ekranowe”. Nowa kampania Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę

Co ósmy nastolatek (12 proc.) problematycznie używa Internetu, a 23 proc. przyznaje, że ich rodzice nie interesują się i nie pytają, co robią w sieci. Tymczasem czynnikiem chroniącym dzieci przed nadużywaniem mediów cyfrowych jest dobra relacja z rodzicami i jasno ustalone zasady regulujące korzystanie z urządzeń ekranowych w domu. Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę startuje z nową kampanią pn. „Domowe zasady ekranowe”.

Celem nowej kampanii Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę jest uświadomienie rodzicom problemu nadużywania urządzeń ekranowych przez nich samych oraz dzieci i młodzież. Kampania zwraca uwagę na negatywny wpływ nadmiaru ekranów na relacje rodzinne oraz zdrowie – rozwój mózgu u najmłodszych, wzrok, czy jakość snu.

Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę przeprowadziła też badanie, z którego wynikło, że co ósmy polski nastolatek (12 proc.) problematycznie używa Internetu. Problematyczni użytkownicy to częściej dziewczęta (14 proc.) niż chłopcy (9 proc.) oraz starsze (15–17 lat) niż młodsze (12–14 lat) nastolatki (15,0 proc. vs 9,5 proc.).

Co czwarty badany nastolatek (25 proc.) deklaruje, że jego rodzice nie rozmawiają z nim o bezpieczeństwie online, a 23 proc. przyznaje, że ich rodzice nie interesują się i nie pytają, co robią w sieci. Oznacza to, że rodzice często nie wiedzą, co ich dzieci oglądają w Internecie i z kim się kontaktują.

Na potrzeby kampanii, eksperci Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę opracowali zestaw praktycznych wskazówek, dzięki którym rodzice w świadomy sposób będą mogli ustalić zasady i czas korzystania z mediów cyfrowych dla wszystkich członków rodziny.

Więcej o kampanii na stronie: https://rodzice.fdds.pl./

(JK, GN)

Fot:fdds.pl

Hate, cyberbullying, patostreaming. Ministrowie Piontkowski z Andruszkiewiczem ostrzegali przed zagrożeniami w sieci