Nasz patronat. „Quo vadis” już na ekranach! Siódma w historii kina, ale pierwsza w formule animacji adaptacja polskiej powieści wszech czasów!

Wierna dziełu Henryka Sienkiewicza w wersji scenariuszowej, odpowiada tradycyjnym oczekiwaniom miłośników „Quo vadis”, a jednocześnie, poprzez animację znaną z gier komputerowych, kierowana…

czytaj więcej
ZG ZNP: Oczekujemy realizacji edukacyjnych deklaracji złożonych przez przedstawicieli rządzącej koalicji. List do MEN

Zarząd Główny Związku Nauczycielstwa Polskiego oczekuje realizacji edukacyjnych deklaracji złożonych przez  przedstawicieli rządzącej koalicji – czytamy w stanowisku ZG ZNP przyjętym 15…

czytaj więcej
25 października odbędzie się 8. Edycja Tęczowego Piątku. “Budujmy mosty różnorodności”

- Wspieram każdą równościową i antydyskryminacyjną inicjatywę - mówiła mazowiecka kurator oświaty Wioletta Krzyżanowska podczas specjalnej konferencji prasowej poświęconej  8. edycji Tęczowego…

czytaj więcej
Będą rewolucyjne zmiany w finansowaniu samorządów. Prezydent podpisał ustawę

Prezydent Andrzej Duda podpisał ustawę o zmianie finansowania samorządów. Od 2025 roku gminy, miasta, powiaty oraz województwa będą korzystać z nowego modelu…

czytaj więcej
„Wielkomiejski Przywilej Nauczycielski”. Nauczycielki zbierają podpisy pod petycją do władz samorządowych

Znane nauczycielki Aleksandra Korczak (Wyróżniona w Konkursie Nauczyciel Roku 2022) i Maria Kowalewska przygotowały petycję, w której domagają się pakietu świadczeń dla…

czytaj więcej
Po spotkaniu grupy ds. emerytur. MEN nadal analizuje postulaty Związku. Piotr Gościniak: Ministerstwo musi znaleźć w sobie wolę polityczną

Postulaty ZNP są gruntowanie analizowane, istnieje zrozumienie dla oczekiwań nauczycieli, ale nie ma jeszcze decyzji. Propozycje konkretnych rozwiązań mają się pojawić na…

czytaj więcej
Sport i płeć w szkole. Karolina Godlewska-Kociela: Zajęcia rugby proponuję już uczniom II klasy, a lekkoatletyczne – pierwszoklasistom

Kiedy dzieci, zwłaszcza dziewczynki, zaczynają dojrzewać, powinniśmy organizować lekcje w oddzielnych grupach. Najpóźniej od klasy piątej. Dlaczego to takie ważne? Znaczenie ma…

czytaj więcej
Ewa Stolarczyk: Standardy ochrony małoletnich powinny być wstępem do zmian w myśleniu o szkole

Standardy wymagają dopracowania, na szczęście przepisy dają nam takie możliwości. To nie jest tak, że ten dokument powstał i nic już nie…

czytaj więcej
UNICEF: Ponad 20 proc. uczniów i uczennic deklaruje, że wybrałoby inną szkołę, gdyby nie problemy transportowe

44 proc. uczniów szkół średnich wybierając swoją szkołę kierowało się dostępnością dogodnych połączeń transportowych, 21 proc. młodzieży deklaruje, że wybrałoby inną szkołę,…

czytaj więcej