Chaos, niepewność, brak informacji. Czy jest covidowy plan dla oświaty? Słabo!
Do szkół wracają tylko klasy I-III. Ale co z pozostałymi uczniami? Nie wiemy. Czy będzie możliwe nauczanie hybrydowe? Nie wiadomo. Skomplikowała się także sprawa szczepień dla nauczycieli. Wątpliwości budzi również testowanie, w którym pominięto nauczycieli przedszkoli. Czy rządzący mają jakiś plan dla edukacji w czasach covidu? I czy w ogóle panują nad sytuacją? Więcej na ten temat w Głosie Nauczycielskim nr 1-2 z 6-13 stycznia br.Oprócz tego w numerze:
■ SZCZEPIENIA. Dr Sylwia Serafińska: Chrońmy nauczycieli
■ ZMIANY, ZMIANY, ZMIANY. Pożegnanie z MEN.
■ UCZĘ INNYCH - DBAM O SIEBIE. Marcin Zaród: Jak pokonać stres.
■ MINDFULNESS. Jak zmienić swoje życie i zyskać świeże spojrzenie.
■ PÓŁKA Z KSIĄŻKAMI. Adam Leszczyński o ludowej historii Polski.
■ O GŁOSIE W GŁOSIE. Co ma postawa wspólnego z problemami z głosem?
■ AWANS. 100 pytań, które padły podczas egzaminu na mianowanego.
■ BLIŻEJ PRAWA: Casus. Choroba a kontynuowanie zatrudnienia; Zasiłek opiekuńczy i dodatkowy zasiłek opiekuńczy w czasie pandemii; Czas pracy w 2021 r.
Polecamy!
W numerze 1-2/2021:
- Pełnym głosem. Czy leci z nami pilot?
- Felieton. Co zrobić z niezaszczepionymi?
- Oświata miała być priorytetem. Nie jest… „W I kwartale nie zaszczepimy nauczycieli”
- Ruszyły badania przesiewowe w oświacie. Skorzystają z nich tylko niektórzy
- Lekarz po szczepieniu: Tylko ból w miejscu wkłucia
- Jest decyzja: 18 stycznia br. do szkół wracają klasy I-III
- List ZNP do ministra Michała Dworczyka* w sprawie szczepień: Chcemy rozmawiać o planach rządu
- Felieton. Na lody już nie pójdziemy
- Już nie MEN, ale MEiN. Przemysław Czarnek na czele superresortu
- Nowelizacja KN. Zmiany w tzw. dyscyplinarkach wchodzą w życie 19 stycznia br.
- Uczę innych- dbam o siebie. Najważniejsze jest zrozumienie, że dbanie o siebie jest naszym prawem, a nie przywilejem
- Napiszę coś niepopularnego: nauczyciele powinni być zaszczepieni przed większością pozostałych osób z grupy 1
- Historię Polski staram się opowiedzieć z perspektywy rządzonych, a nie elit
- Lem, Różewicz, Baczyński, pracownicy służby zdrowia… Patroni 2021 r.
- Oświata w czasie pandemii: Malujemy sale, naprawiamy, co się tylko da, i czekamy na powrót najmłodszych dzieci
- Krótki przegląd kadr. Od prawa do lewa i z powrotem
- Zespół ds. COVID-19 przy Prezesie PAN: Szczepienie jest jedynym racjonalnym wyborem
- Epidemiolodzy: Wsłuchajcie się w głos specjalistów, którzy na co dzień zajmują się chorymi na COVID-19
- Felieton. Zaszczepię się
- Zapiski z czasu pierwszej fali pandemii. Wspomnienia emerytowanej nauczycielki*
- To był fatalny rok dla edukacji. Rok łatania dziur, lania smoły i asfaltu
- Mindfulness: Jak nauczyciele mogliby żyć lepiej, zwłaszcza w dzisiejszych czasach?
- O głosie w Głosie. Cykl dla zachrypniętych nauczycieli (3)
- Nie czekajmy na to, co powie minister, spróbujmy poprawić, co się da, nadać edukacji inną formę
- Tydzień Uczniowskiej SuperMocy zakończył się, choć w wielu szkołach trwa nadal. I to jest najcudowniejsze!
- Badacz: Kultura protestu jest w Polsce ciągle żywa
- Awans zawodowy. Kontraktowy przygotowuje się do egzaminu – krok po kroku
- Felieton. Kochamy papierki
- XVI Forum Bibliotekarzy Województwa Śląskiego
- Casus. Choroba a kontynuowanie zatrudnienia
- Pytania do eksperta. Śmierć pracownika

Wydanie elektroniczne Głosu Nauczycielskiego można czytać na stronie ewydanie.glos.pl lub w aplikacji mobilnej na smartfon i tablet "Publico24 Newsstand" (dział "Wydarzenia i Opinie"), którą można pobrać tutaj: