Nr 22/29 maja 2019

Szkoła po reformie: Lekcje na zmiany, wędrujący nauczyciele... Horror!!!

Lekcje rozpoczynające się o 7 rano, prawie czterogodzinne okienka, ostatnie zajęcia o 18, przeładowane programy i plany zajęć – taki jest obraz polskiej szkoły po reformie Anny Zalewskiej. Opisujemy raport NIK na temat sytuacji oświaty po ostatnich zmianach. Stan po reformie wygląda tak: brak sal lekcyjnych, upychanie dzieci nawet w gabinetach lekarskich, lekcje do późnego wieczoru, brak czasu na posiłek. W zdecydowanej większości szkół reforma nie polepszyła sytuacji uczniów, a w wielu – pogorszyła ją. Kontrolerzy NIK prześwietlili także proces powstawania nowej podstawy programowej. Nowa podstawa jest przeładowana, nikt w MEN nie zadbał o to, by ją dostosować do ramówek. Uczniowie klas VII i VIII właściwie realizują podstawę, która nie była przygotowana dla nich... Więcej na ten temat w Głosie Nauczycielskim nr 22 z 29 maja br.

W numerze :

Sorry, no posts matched your criteria.

Wydanie elektroniczne Głosu Nauczycielskiego można czytać na stronie ewydanie.glos.pl lub w aplikacji mobilnej na smartfon i tablet "Publico24 Newsstand" (dział "Wydarzenia i Opinie"), którą można pobrać tutaj: