Nr 8-9/21-28 lutego 2024

Co wykreślić, a co zmienić? MEN „odchudza” podstawy programowe

📢 Po pokazaniu projektu zmian w pracach domowych MEN ogłosiło propozycje cięć i uzupełnień w podstawach programowych oraz przeprowadził szybkie prekonsultacje. O tym piszemy w GN nr 8-9 z 21-28 lutego br.
➡️ Nauczyciele komentują w Głosie propozycje resortu. Danuta Kozakiewicz, dyrektor SP nr 103 w Warszawie, przekonuje, że „potrzebujemy dyskusji, a nie tylko przekazywania suchych wniosków”. Natomiast Dariusz Kulma, Nauczyciel Roku 2008 i matematyk, jest zdania, że zmiany powinny być wprowadzane spokojnie i rozważnie.

🔍 Oprócz tego w numerze:
🔴 PRACE DOMOWE. Do tego tematu wracamy w rozmowie z dr. Tomaszem Gajderowiczem, zastępcą dyrektora #IBE. Rozmówca ujawnia, że eksperci Instytutu pracują nad wytycznymi dla nauczycieli ws. zmian.
🔴 WYNAGRODZENIA. #ZNP: Oczekujemy szybkiej wypłaty podwyżek.
🔴 NASZE SPRAWY. Urszula Woźniak: Stażówka czy kompensówka – co wybrać? Związek zachęca do porównania świadczeń.
🔴 SZKOŁY WYŻSZE. Dr Błażej Mądrzycki: #Punktoza, czyli diabelski młyn.
🔴 NASZA #HISTORIA. Dr Piotr Wierzbicki: Nauczyciele z ZNP w ruchu oporu.
🔴 ŻYCIE SZKOŁY. Małgorzata Ryder: Na Pradze-Północ historii uczymy nowocześnie.
🔴 O TYM SIĘ MÓWI. Mirosław Barć: Musimy mieć czas na oswojenie się ze zmianami.
🔴 POLSKA W #UNII. Rafał Dymek: Młodzi Polacy w UE zobaczyli bliskie im wartości i poglądy.
🔴 TWOJE DANE – TWOJA SPRAWA. #Deepfake: fałszywa rzeczywistość w sieci.
🔴 PRZECIW FAKE NEWSOM. Tomasz Garstka: Pseudomedyczne fejki.
🔴 #AWANS ZAWODOWY. #Dyplomowany po nowemu (2).
🔴 BLIŻEJ PRAWA. #Casus. Przekształcenie i przeszeregowanie po uzyskaniu stopnia awansu; Mały ruch kadrowy (1). Umowy dodatkowe i terminowe; #Kadry w oświacie. Prawo do trzynastki.
👍 Polecamy!


W numerze 8-9/2024:
Wydanie elektroniczne Głosu Nauczycielskiego można czytać na stronie e.glos.pl lub w aplikacji mobilnej na smartfon i tablet, którą można pobrać tutaj: