NASZ PATRONAT. Bezpłatne warsztaty historyczne VR dla uczniów – Fundacja PFR zaprasza

Podróż po transatlantyku MS „Piłsudski” brzmi surrealistycznie? Nie dla uczestników projektu „Wizja przeszłości”. Ten interdyscyplinarny projekt STEAM wykorzystuje technologię wirtualnej rzeczywistości i łączy edukację historyczną, kulturalną i patriotyczną. W tej niezwykłej przygodzie od początku wakacji wzięło już udział prawie 400 uczniów, a rekrutacja na wrześniowe warsztaty właśnie ruszyła! 

„Wizja przeszłości” to projekt Fundacji Polskiego Funduszu Rozwoju, na który składa się kilka elementów: warsztaty dla uczniów z wykorzystaniem gogli VR, szkolenia dla nauczycieli z narzędzi technologicznych oraz działania aktywizujące młodych ludzi. Tematyka zajęć obejmuje okres dwudziestolecie międzywojennego w Polsce, zapoznając uczestników z historią transatlantyku MS „Piłsudski” oraz nurtem sztuki art déco.
Rejestracji klas dokonuje nauczyciel poprzez formularz online: https://outlook.office365.com/owa/calendar/[email protected]/bookings/

Zajęcia dla młodzieży są bezpłatne i odbywają się stacjonarnie w Warszawie, w Centralnym Domu Technologii, przy ul. Kruczej 50. Podczas warsztatów uczestnicy wybierają się w realistyczną podróż po wnętrzach transatlantyku, który nazywany był „pływającą ambasadą polskiej kultury”. Jego pomieszczenia i wyposażenie zaprojektowało 79 polskich artystów i architektów, twórców stylu polskiego art déco oraz polskiego stylu narodowego. Specjalnie zaprojektowane scenariusze zajęć są dostosowane treścią do grup wiekowych 12-15 i 16-18 lat. Zadania, realizowane w nowoczesnej formie z wykorzystaniem elementów metodyki STEAM i design thinking, zachęcają do poznawania zagadnień historycznych i geopolitycznych.

Celem projektu „Wizja przeszłości” jest promowanie i upowszechnianie nowoczesnej edukacji, która wspiera u młodych ludzi rozwój kompetencji przyszłości jak samodzielność, kreatywność i krytyczne myślenie, a tym samym zwiększa ich szanse na przyszłym rynku pracy. Podczas webinarów dla pedagogów dowiadują się oni jak wykorzystywać technologię VR przy codziennej pracy z uczniami, jako środka wyrazu artystycznego i narzędzia edukacyjnego. Projekt ma za zadanie również promować wiedzę historyczną naszego kraju i dziedzictwa kulturowego oraz kształtować w uczestnikach postawy patriotyczne, oparte na dumie z dokonań technologicznych i artystycznych Polaków.

Więcej na temat projektu „Wizja przeszłości” i konkursu filmowego znajduje się na stronie: https://fundacjapfr.pl/wizja-przeszlosci.html

 

Projekt wspiera grono partnerów merytorycznych, którzy dbają o to, aby przekazywana wiedza była aktualna i inspirowała do kolejnych działań edukacyjnych oraz poszukiwań na styku technologii i kultury. Patronat nad projektem „Wizja przeszłości” objęło Narodowe Centrum Kultury. Partnerami merytorycznymi zostali: Centralny Dom Technologii, Koncept Kultura, Urząd Patentowy RP i Centrum Archiwistyki Społecznej.
Patronat medialny objęła redakcja Głosu Nauczycielskiego.

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury – państwowego funduszu celowego.