Nauka, która mierzy się z klimatem. Nowoczesne materiały edukacyjne dla nauczycieli fizyki (i nie tylko!) – za darmo!

Zmiana klimatu to dziś jedno z najważniejszych wyzwań, przed którymi stoi nasze społeczeństwo – a szkoła odgrywa kluczową rolę w przygotowaniu młodych ludzi do rozumienia i reagowania na te zmiany. Dlatego powstał S4ClimateKit – Zmierz się z klimatem, innowacyjny projekt edukacyjny, który łączy eksperymenty fizyczne z realnymi problemami klimatycznymi. Stworzony z myślą o szkołach ponadpodstawowych, zestaw S4ClimateKit daje nauczycielom i uczniom dostęp do nowoczesnego sprzętu pomiarowego oraz gotowych scenariuszy zajęć, które angażują i uczą przez doświadczenie.

Ale to nie wszystko. Fundacja Edukacji Klimatycznej udostępniła właśnie bezpłatne materiały edukacyjne, które mogą wykorzystać wszyscy nauczyciele – nawet ci, którzy nie posiadają jeszcze zestawu. Na stronie
fundacjaedukacjiklimatycznej.pl/s4climatekit-materialy  znajduje się 5 filmów instruktażowych, które nie tylko pokazują, jak korzystać z urządzeń takich jak kamera termowizyjna, ale również inspirują do prowadzenia lekcji fizyki, biologii czy chemii w zupełnie nowy sposób – przez doświadczenia, dane i interdyscyplinarne myślenie.

A to jeszcze nie koniec! Do pobrania czeka również 40-stronicowa broszura z instrukcjami do ćwiczeń i eksperymentów, którą można bez trudu wykorzystać na lekcjach lub zajęciach dodatkowych. Wszystko całkowicie za darmo, bez logowania, bez barier.

Jeśli jesteś nauczycielem, który szuka nowoczesnych i wartościowych materiałów – nie zwlekaj. To gotowe narzędzia, które wzbogacą Twoje lekcje i pomogą uczniom zrozumieć świat, w którym żyją.
Skorzystaj już teraz – nauka czeka!

Sprawdzone źródło wiedzy o zmianie klimatu: https://naukaoklimacie.pl/

 

Uważasz, że warto wspierać polską naukę? Zajrzyj tutaj: https://fundacjaedukacjiklimatycznej.pl/

 

„STEAM4ClimateKit – eksperymentalny zestaw dydaktyczny dla szkół średnich z kursem online dla nauczycieli” sfinansowano ze środków Ministra Edukacji Narodowej (umowa nr MEN/2025/DK/917) w ramach programu “Odkrywcy” na 2025 r.