Ankieta Głosu. Zdalne nauczanie – czego potrzeba, by to miało sens?

Co trzeba zrobić, żeby usprawnić zdalne nauczanie w czasie pandemii? – pytamy nauczycieli odwiedzających stronę www.glos.pl. Jaki problem trzeba najszybciej rozwiązać? Problem braku odpowiedniego sprzętu komputerowego? Problem z dostępem do internetu? A może trzeba odchudzić podstawy programowe i zrezygnować z wystawiania ocen uczniom? Zapraszamy do głosowania w naszej ankiecie – można zaznaczyć maksymalnie trzy odpowiedzi.

Co trzeba zrobić w pierwszej kolejności, żeby usprawnić zdalne nauczanie w czasie pandemii (można wybrać trzy odpowiedzi):

  • Wyposażyć uczniów i nauczycieli w nowoczesny sprzęt (22%, 561 głosów)
  • Znacznie odchudzić podstawę programową (18%, 454 głosów)
  • Ograniczyć obowiązki biurokratyczne nauczycieli (17%, 427 głosów)
  • Zapewnić darmowy internet uczniom i nauczycielom (17%, 420 głosów)
  • Uruchomić oficjalny komunikator do kontaktów online między uczniami i nauczycielami (11%, 281 głosów)
  • Zrezygnować z wystawiania ocen uczniom (7%, 186 głosów)
  • Stworzyć rządową platformę z materiałami edukacyjnymi do nauki zdalnej (7%, 179 głosów)

Głosujących: 921

Loading ... Loading ...

***
Wyniki naszej poprzedniej ankiety:

W czasie epidemii szkoły mają kształcić zdalnie. Czy zdalne nauczanie to będzie:

  • kompletna fikcja (54%, 2 314 głosów)
  • realizacja minimum (35%, 1 493 głosów)
  • nie wiem, trudno ocenić (8%, 343 głosów)
  • sukces (3%, 116 głosów)

Głosujących: 4 266

Loading ... Loading ...

Nr 14-15/1-8 kwietnia 2020