Jeśli się nie zaszczepicie, stracicie „nocne życie” – tak brytyjski rząd zachęca młodych ludzi do zaszczepienia się przeciwko koronawirusowi w najnowszej kampanii prozdrowotnej
Według danych brytyjskich służb medycznych, około 1/3 osób poniżej 30. roku życia nadal nie przyjęła żadnej dawki szczepionki. Rząd postanowił więc zmobilizować najmłodszą grupę obywateli do szczepień przygotowując specjalną kampanię skierowaną właśnie do nich.
W najnowszej kampanii reklamowej władze chcą uświadomić młodemu pokoleniu, że jeśli się nie zaszczepią, to stracą „nocne życie” i nie będą się mogli bawić w klubach. Premier Boris Johnson już wcześniej zapowiedział możliwość wprowadzenia obowiązku legitymowania się „certyfikatem szczepiennym” przy wejściu do nocnych klubów oraz innych dużych obiektów rozrywkowych.
W akcję włączyły się m.in. duże i popularne kluby londyńskie, jak Ministry of Sound, które zorganizowało akcję „keep dancing together safely” uświadamiającą gościom konieczność zaszczepienia się. Klub Heaven zorganizuje natomiast w ten weekend na swoim terenie punkt szczepień, który reklamuje hasłem „Get your shot”.
Akcję wspierają m.in. artyści oraz Safer Sounds Partnership and Live, organizacja reprezentująca branżę muzyczną i rozrywkową.
Według Nadhima Zahawiego, ministra ds. szczepień, akcja zmierzająca do zaszczepienia jak największej populacji, stanie się kluczowa dla studentów oraz wszystkich osób, które jesienią zamierzają nadal cieszyć się urokami „nocnego życia”.
Sajid Javid, minister zdrowia, przypomniał, że to właśnie dzięki błyskawicznie zorganizowanej akcji szczepionkowej (Wielka Brytania rozpoczęła masowe szczepienia jako pierwszy kraj w Europie) ludzie „odzyskali 6 miesięcy wolności, których tak bardzo brakowało nam w ciągu ostatnich 18 miesięcy – od możliwości odwiedzania rodziny za granicą po nocną zabawę”. Zaapelował do młodych ludzi, by szczepili się w trosce o zdrowie i życie swoich bliskich.
(PS, GN)