Jak się zgłaszać do szczepienia na uczelni? MEiN przygotowało instrukcję

W poniedziałek 15 lutego br. o godz. 8:00 ruszy proces rejestracji na szczepienia nauczycieli akademickich oraz innych osób prowadzących zajęcia na uczelniach. Jak poinformowało ministerstwo edukacji, zapisy obejmą nauczycieli akademickich urodzonych po 31 grudnia 1955 r.

MEiN przygotowało szczegółową instrukcję dotyczącą procedury rejestracji na szczepienia.

Zgodnie z instrukcją, zgłoszeń uprawnionych pracowników uczelni do Narodowego Programu Szczepień mają dokonywać rektorzy uczelni.

Do udziału w szczepieniach są uprawnione osoby spełniające następujące kryteria:
* nauczyciele akademiccy lub tzw. inne osoby prowadzące zajęcia,
* urodzone po 31 grudnia 1955 r.,
* aktualnie zatrudnione na uczelni.

Do zgłoszenia pracowników uczelni na szczepienie niezbędny będzie System POL-on.

Podczas rejestracji ma obowiązywać następująca procedura:
1. Uczelnia zbiera od uprawnionych pracowników deklaracje udziału w szczepieniach – jest to krok, który uczelnia organizuje i przeprowadza we własnym zakresie.
2. Uczelnia w Systemie POL-on przygotowuje listę pracowników zainteresowanych udziałem w szczepieniach wraz z wymaganymi danymi.
3. System POL-on przekazuje listę zgłoszonych pracowników do NFZ.
4. NFZ przekazuje odpowiednio posegregowane listy zgłoszeń do właściwych punktów szczepień.
5. Punkty szczepień kontaktują się z zainteresowanymi pracownikami uczelni lub z koordynatorami szczepień na uczelni w celu ustalenia terminu szczepień.

Instrukcja dostępna jest TUTAJ

W poniedziałek 15.02.2021 r. o godzinie 12.00 na kanale OPI PIB na YouTube ma się odbyć webinarium dotyczące rejestrowania osób zamierzających się zaszczepić.

(PS, GN)