Jak zaplanować pracę szkoły w modelu hybrydowym, jak rozwiązać kwestię nauczycieli w grupie ryzyka, co zrobić, gdy nauczyciele pracują w kilku szkołach? To tylko część pytań, na jakie postarają się odpowiedzieć eksperci Fundacji Szkoła z Klasą podczas czwartkowego webinaru dla dyrektorów przedszkoli, szkół i placówek oświatowych.
Webinar Fundacja Szkoła z Klasą: czwartek godz. 15.00 !
Opublikowany przez ZNP Wtorek, 18 sierpnia 2020
Z Agatą Łuczyńską* z Fundacji Szkoła z Klasą rozmawia Piotr Skura
Czego dotyczy czwartkowy webinar? Na jakich tematach chcecie się Państwo skupić?
– Zaplanowaliśmy serię webinariów o wspólnym tytule „Rady dla rady” – skierowanych do dyrektorów i nauczycieli. Chcemy zaplanować i wdrożyć rozwiązania organizacyjne i metodyczne, które będą skuteczne zarówno w pracy stacjonarnej, mieszanej jak i zdalnej. Podczas kolejnych spotkań będziemy skupiać się kolejno na zarządzaniu i komunikacji, rozwiązaniach organizacyjnych i konkretnych metodach pracy.
Każdy dyrektor skorzysta na udziale w tym spotkaniu?
– Wiemy, że specyfika szkół jest różna, dlatego pokażemy rozwiązania, które sprawdzą się zarówno w małych szkołach, jak i w większych placówkach. Proste rady i wskazówki, które są punktem wyjścia do webinarów można zobaczyć tutaj: https://www.szkolazklasa.org.pl/rady-dla-rady/
O czym konkretnie będziecie Państwo mówić podczas najbliższego webinarium?
– W najbliższy czwartek, 20.08 podpowiemy dyrektorom i dyrektorkom:
* jak planować pracę w modelu mieszanym (nazywanym też blended lub hybrydowym);
* jak ułożyć plan w mniejszej a jak w większej szkole;
* co można zrobić, gdy nauczyciele pracują jednocześnie w kilku szkołach;
* jak rozwiązać kwestię nauczycieli bardziej narażonych na zachorowania;
* jak zaplanować szkolenia, by odpowiadały realnym potrzebom i kompetencjom zespołu;
* jak zmapować w zespole liderów kompetencji cyfrowych i wykorzystać ich potencjał;
* jak wprowadzać wdrażaniu model pracy zdalnej, czyli o darmowych i bezpiecznych platformach i kolejnych krokach (od wyboru, po dostosowanie do potrzeb i możliwości zespołu).
W jaki sposób będzie można obejrzeć webinar?
– Webinar będziemy transmitować na żywo na naszym profilu na Facebooku w wydarzeniu: https://www.facebook.com/events/889695068188338 oraz na platformie ClickMeeting (rejestracja: https://linkd.pl/7ezr).
Kim są eksperci, którzy poprowadzą to przedsięwzięcie?
– Ewa Radanowicz i Oktawia Gorzeńska od dawna współpracują z Fundacją Szkoła z Klasą. To doświadczone ekspertki, które mają doświadczenie w prowadzeniu szkoły, które same wprowadzają innowacyjne rozwiązania i wspierają innych w zmianie.
Oktawia Gorzeńska to ekspertka ds. innowacji, zmiany, przywództwa oraz cyfryzacji w edukacji. Absolwentka Leadership Academy for Poland. Wspiera nauczycieli, dyrektorów oraz samorządy w procesie tworzenia i wdrażania strategii edukacyjnej zmiany, w tym w obszarze cyfryzacji. Wieloletnia dyrektorka szkoły, twórczyni szkoły w chmurze oraz Flagowej Szkoły Microsoft. Autorka bloga „Oktawia Gorzeńska edukacja rozwój zmiana”.
Ewa Radanowicz to natomiast ekspertka ds. przestrzeni edukacyjnej, zmiany i innowacji w projektach polskich i międzynarodowych. Członkini Rady Programowej projektu Szkoła dla Innowatora. Członkini społeczności The Global Change Leader Ashoka. Prezeska Stowarzyszenia Kierunek Nowa Edukacja. Dyrektorka Szkoły Podstawowej w Radowie Małym, zarządzanej wg autorskiego programu, która w 2016 r. została członkiem międzynarodowej sieci Ashoka Changemaker Schools. Autorka książki „W szkole wcale nie chodzi o szkołę”. Autorka bloga „Ewa Radanowicz – blog”.
Zaplanowaliście Państwo w przyszłym tygodniu podobny webinar dla nauczycieli. Jakie tematy zostaną tam poruszone?
– Podczas kolejnego spotkania już z perspektywy nauczyciela i zespołu nauczycieli porozmawiamy o tym, jak dbać o komfort klasy i budować motywację niezależnie od formy pracy. Pokażemy, jak skutecznie wymieniać się wiedzą i doświadczeniem, jak przekazywać informacje uczniom, rodzicom, sobie nawzajem. Nie zabraknie także rozmowy o narzędziach oceniania i doceniania pracy uczniów, a także o sposobach reagowania w trudnych emocjonalnie sytuacjach.
Wydarzenie również będzie dostępne na naszym profilu na Facebooku i na platformie clickmeeting – rejestracja zostanie otwarta 21 sierpnia. Na tym nie koniec! Kolejne spotkania online będą dotyczyły już konkretnych strategii uczenia, narzędzi i metod pracy na lekcji.
Czy dyrektorzy i nauczyciele mogą liczyć na dodatkowe materiały, poradniki itp.?
– Na naszej stronie znajduje się szereg bezpłatnych i dostępnych na wolnej licencji:
* scenariuszy lekcji do pracy zdalnej,
* zestawów porad dla dyrektorów i nauczycieli,
* nagrań z webinariów dotyczących oceniania, pomysłów na zdalnej projekty, czy porad dotyczących bezpieczeństwa.
Cały czas tworzymy kolejne – wystarczy śledzić nas na Facebooku https://www.facebook.com/fundacjaszkolazklasa i na naszej stronie www.szkolazklasa.org.pl
Dziękuję za rozmowę.
*Agata Łuczyńska, prezeska zarządu Fundacji Szkołą z Klasą. Będzie moderować czwartkowe spotkanie online z dyrektorami szkół i placówek.