Ruszyła kolejna edycja bezpłatnej kampanii „Mamy kota na punkcie mleka”, sfinansowanej ze środków Funduszu Promocji Mleka i skierowanej do uczniów w wieku 6-9 lat, ich rodziców i nauczycieli. Placówki mogą zgłaszać się do udziału przez cały 2021 r.
Przypominamy, że kampania „Mamy kota na punkcie mleka” realizowana jest przez Polską Izbę Mleka we współpracy z Polską Federacją Hodowców Bydła i Producentów Mleka. Akcja ma na celu zwrócenie uwagi najmłodszych na zalety mleka i produktów mlecznych oraz wskazanie powodów, dla których powinny być one obecne w codziennej diecie.
Aby wiedza ta została przekazana dzieciom w sposób atrakcyjny, zadbają o to kot Mleczysław i Mleczna Kita – bohaterowie kampanii. Są to ulubieńcy dzieci, którzy zachęcają ich do zdrowego odżywiania w oparciu o mleko. Atrakcyjne materiały edukacyjne, ciekawe konkursy z nagrodami oraz możliwość przeprowadzenia wyjątkowych zajęć w oparciu o kocie materiały – to tylko niektóre z korzyści wynikających z wzięcia udziału w programie.
Zapytasz dlaczego mleko?
Ponieważ wielu z nas zapomina jak ważne jest mleko w codziennej diecie. Mleko i produkty mleczarskie są cennym źródłem wapnia, białka oraz witaminy D, którego tak bardzo potrzebuje nasz organizm. Czy wiesz, że wapń jest nazywany pierwiastkiem życia i jest jednym z podstawowych elementów prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu. Jeżeli nie dostarczymy naszemu organizmowi odpowiedniej ilości, możemy czuć się osłabieni, zmęczeni, natomiast dzieci mogą mieć wady kręgosłupa lub też słabe kości. Wapń, który spożywamy w mleku prawie w całości zostaje zmagazynowany w kościach i zębach. Zalecana porcja mleka dla dzieci to 4 szklanki mleka, ale oczywiście można je wymienić na inne produkty mleczne.
Nie czekaj i zacznij z nami mleczną edukację Wystarczy pobrać deklarację ze strony www.kochammleko.pl, wypełnić ją i odesłać na e-mail [email protected] lub wysłać pocztą na adres: Polska Izba Mleka, ul. Mickiewicza 7 lok. 23, 15-213 Białystok. Przypominamy, że programem są objęte dzieci w wieku 6-9 lat.
Czekamy na Was!
Biuro kampanii „Mamy kota na punkcie mleka”