Skąd komputer wie, o czym myślę? Po co tworzymy roboty podobne do nas? W jakiej sytuacji można zaufać sztucznej inteligencji?
W poszukiwaniach odpowiedzi na takie pytania pomaga nowa wystawa w warszawskim Centrum Nauki Kopernik – „Przyszłość jest dziś”, która dotyczy rozwoju technologii oraz ich wpływu na nasze życie. Kopernik zaprasza nauczycieli, edukatorów i osoby pracujące z młodzieżą na bezpłatne zwiedzanie wystawy i warsztaty edukacyjne w jej przestrzeni. Uczestnicy poznają angażujące metody pracy z uczniami i sposoby, by ciekawie rozmawiać z młodzieżą o nowych technologiach przyszłości.
„Przyszłość jest dziś” różni się od innych wystaw w Koperniku. Publiczność – w tym grupy szkolne z nauczycielami i edukatorami – wchodzi w bardzo osobiste interakcje z eksponatami. Doświadczenia zwiedzających są bardzo indywidualne. Co nas różni? Dlaczego tak się dzieje? Jakie emocje budzi w nas bezpośredni kontakt z robotem? Skąd komputer wie o czym myślimy? Czy sztuczna inteligencja będzie bardziej kreatywna niż ludzki umysł? Takie pytania mogą stanowić doskonały punkt wyjścia do dyskusji na lekcji wychowawczej, zajęciach z wiedzy o społeczeństwie, biologii czy języku polskim.