„W 2022 roku odebraliśmy 52 896 telefonów, odpisaliśmy na 8 094 wiadomości, podjęliśmy 885 interwencji ratujących życie i zdrowie – tak Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę podsumowuje działalność telefonu zaufania 116 111 w minionym roku.
„Przez cały rok, 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę byliśmy dla dzieci! Rozmawialiśmy, towarzyszyliśmy i wspólnie z dziećmi szukaliśmy rozwiązań. Dokładaliśmy wszelkich starań, żeby usłyszeć i wysłuchać każdego, kto do nas zadzwoni lub napisze. Wierzymy, że szczera rozmowa, w której można zostać zrozumianym, zaakceptowanym, poczuć się bezpiecznie i swobodnie jest prawem każdej młodej osoby” – podkreśla FDDS na Facebooku.
„Są takie rozmowy, których nie możemy zakończyć bez wezwania pomocy do kontaktującego się z nami dziecka. Dzieje się tak, kiedy dowiadujemy się, że dzwoniąca/y pod 116 111 jest w sytuacji zagrażającej jej bezpieczeństwu i nie udaje nam się znaleźć innego rozwiązania, które mogłoby pomóc. Jeśli to możliwe, kontaktujemy się z rodzicem lub opiekunem i ustalamy, jakie kroki należy podjąć, by zadbać o fizyczne i emocjonalne bezpieczeństwo dziecka lub nastolatka” – podaje Fundacja.
Telefon Zaufania 116 111 odebrał w 2022 roku 52 tysiące telefonów od dzieci i nastolatków. Telefon wciąż nie otrzymuje żadnego dofinansowania od rządu i zapewne na jakiekolwiek wsparcie publiczne będzie mógł liczyć wyłącznie w przypadku zmiany władzy.
— Janusz Schwertner (@SchwertnerPL) January 10, 2023
„Jeżeli dziecko nie zgadza się na przekazanie kontaktu do rodzica lub istnieje obawa, że dorosły może nie zapewnić dziecku potrzebnej mu pomocy, wzywamy pomoc, kontaktując się z numerem alarmowym lub policją, gdy nie mamy informacji, gdzie przebywa dzwoniąca osoba. Możemy pomagać dzięki Fundacji Drzewo i Jutro, Orange, IKEA, PEPCO, Accenture, Wydawnictwu AGORA, PwC Polska, Aviva oraz tysięcy darczyńców. Dziękujemy!” – podkreśla Fundacja na Facebooku.
Przypomnijmy, że w 2022 r. rząd wycofał się ze wsparcia telefonu zaufania FDDS z budżetu.
(JK, GN)
Fot: FDDS