Ośrodek Rozwoju Edukacji ogłosił konkurs „Wybór szkoły podstawowej do pilotażu wdrażania Modułowych E-Podręczników” skierowany do szkół podstawowych, które zostaną wybrane do pilotażu wdrażania modułowych e-podręczników. Ideą konkursu jest przetestowanie w 12 szkołach podstawowych tego nowatorskiego rozwiązania. „W ramach pilotażu nauczyciele otrzymają kompleksowe wsparcie merytoryczne i możliwość pracy z nowoczesnymi narzędziami dydaktycznymi” – czytamy w komunikacie.
Celem pilotażu jest wypracowanie mechanizmów pomagających nauczycielom i nauczycielkom przystosować się do pracy z wykorzystaniem modułowych e-podręczników pozwalających na zwiększenie roli samokształcenia w procesie uczenia się uczniów.
Jak informuje MEN, udział w pilotażu jest bezpłatny i zapewnia wsparcie merytoryczne i dydaktyczne. Nauczyciele wezmą udział w kompleksowym szkoleniu wprowadzającym w zagadnienia korzystania z modułowych e-podręczników i ZPE oraz warsztatach rozwijających umiejętność pracy z modułowym e-podręcznikiem.
Otrzymają też stałe indywidualne wsparcie mentora, który jest ekspertem merytorycznym z danego przedmiotu oraz wsparcie z wykorzystania ZPE w zakresie tworzenia i modyfikacji modułowych e-podręczników.
Konkurs realizowany jest w ramach projektu niekonkurencyjnego „Pilotażowe wdrożenie modułowych e-podręczników oraz opracowanie założeń do zaawansowanych technologicznie e-materiałów wspierających nowoczesne metody nauczania i uczenia się”, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus, w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027.
Zgłoszenia do konkursu można nadsyłać do 10 czerwca 2024 r. Więcej informacji o konkursie na stronie ORE tutaj
(GN)
Senat: Kierownictwo MEN przedstawiło informację na temat bieżących działań i planów resortu