Nasz patronat. „Uczeń z ADHD i w spektrum autyzmu. Jak mądrze towarzyszyć i wspierać?”. Konferencja dla nauczycieli już 16 października!

Pracujesz z dziećmi i młodzieżą z ADHD i w spektrum autyzmu? Szukasz strategii i narzędzi, które wspomogą Cię w pracy z neuroróżnorodymi uczniami? V edycja konferencji dla nauczycieli jest dla Ciebie. W tym roku tematem przewodnim wydarzenia jest „Uczeń z ADHD i w spektrum autyzmu. Jak mądrze towarzyszyć i wspierać?” Spotykamy się online 16 października o godz. 10:00. Głos Nauczycielski jest jednym z patronów medialnych konferencji.

Uniwersytety WSB Merito (wcześniej Wyższe Szkoły Bankowe), Uniwersytet Dolnośląski DSW oraz Uniwersytet Civitas zapraszają do udziału w ogólnopolskiej konferencji online dla nauczycieli, która porusza kluczowe wyzwania współczesnej edukacji. Tegoroczna, piąta już edycja odbędzie się 16 października 2025r. pod hasłem „Uczeń z ADHD i w spektrum autyzmu. Jak mądrze towarzyszyć i wspierać?”.

Udział w konferencji jest bezpłatny. Uczestnicy konferencji mają możliwość otrzymania dwóch zaświadczeń: jedno potwierdzające uczestnictwo w części wykładowej, drugie – za udział w warsztacie.

O konferencji

Konferencja to przestrzeń wymiany doświadczeń, inspiracji i dobrych praktyk dla nauczycieli, pedagogów i specjalistów pracujących z dziećmi i młodzieżą. Zaproszone ekspertki – psycholożki, pedagożki i praktyczki – podzielą się wiedzą wspierającą codzienną pracę, pomagając lepiej rozumieć potrzeby uczniów oraz wspierając nauczycieli w dbaniu o własną uważność, równowagę i dobrostan w pracy dydaktycznej.

Celem konferencji jest przekazanie praktycznych narzędzi i sprawdzonych strategii wspierających codzienną pracę z uczniami z ADHD i w spektrum autyzmu. Uczestnicy zdobędą wiedzę przydatną w tworzeniu przyjaznego środowiska edukacyjnego i efektywnej współpracy z rodzicami oraz zespołem nauczycielskim. Program stwarza przestrzeń do pytań, dyskusji i wymiany doświadczeń, pokazując, jak wsparcie nauczycieli wpływa na rozwój uczniów i jakość całej społeczności szkolnej.

Konferencja podzielona została na dwa bloki – wykładowy i warsztatowy – dzięki czemu uczestnicy mogą zdobywać wiedzę teoretyczną, a następnie od razu przećwiczyć praktyczne umiejętności. Liczba miejsc na warsztatach jest ograniczona – decyduje kolejność zgłoszeń.

Dla kogo?

Konferencja adresowana jest do:

>> nauczycieli szkół podstawowych i ponadpodstawowych,
>> pedagogów i psychologów szkolnych,
>> dyrektorów i osób zarządzających placówkami,
>> specjalistów pracujących z dziećmi i młodzieżą

Dlaczego warto wziąć udział?

>> poznasz praktyczne strategie pracy z uczniami neuroróżnorodnymi, gotowe do natychmiastowego zastosowania
>> dowiesz się, jak diagnoza i indywidualizacja nauczania wspierają rozwój ucznia
>> zdobędziesz wiedzę o prawach ucznia i skutecznej współpracy z rodzicami i zespołem
>> poznasz sposoby budowania mostów porozumienia między szkołą a domem

Co zyskujesz uczestnicząc?

>> bezpłatny udział w wykładach i warsztatach online,
>> dwa zaświadczenia: jedno za część wykładową, drugie – za warsztatową,
>> dostęp do nagrań wykładów przez 24 godziny po wydarzeniu,
>> komplet ilustracji tworzonych przez graficzkę na żywo podczas wystąpień,
>> dostęp do podcastów o ADHD i spektrum autyzmu z kluczowymi treściami do powtórki
>> praktyczne inspiracje i materiały do codziennej pracy z uczniami.

Dodatkowe informacje:

>> Więcej informacji na temat konferencji i rejestracji uczestników znajdziesz TUTAJ:

https://www.konferencjadlanauczycieli.pl/

 

PROGRAM KONFERENCJI
16 października 2025 (online)

BLOK WYKŁADOWY
10:00 – 10:05 – Powitanie uczestników i wprowadzenie do tematyki konferencji | Aleksandra Pucułek
10:05 – 10:45 – Diagnoza jako narzędzie wspierania dobrostanu i rozwoju ucznia neuroróżnorodnego | Izabela Hnidziuk-Machnica
10:45 – 11:25 – Uczeń z niepełnosprawnością w szkole – prawa i obowiązki w praktyce nauczyciela | Beata Szynkaruk
11:25 – 12:05 – Gdy ADHD i autyzm idą w parze – o dzieciach, które nie mieszczą się w schematach | Joanna Węglarz
12:05 – 12:15 – Przerwa
12:15 – 12:55 – Nie tylko przetrwać, ale rozkwitać: obecność i wyrozumiałość w klasie. | Weronika Chmielewska
12:55 – 13:35 – Wspólny cel, różne perspektywy – jak budować most porozumienia między szkołą a domem | Agata Goźlińska | Karolina Piaskowska
13:35 – 14:15 – Między Lekcjami – Czas na Działanie! | Sylwia Kowalska
14:15 – 14:25 – Podsumowanie i zakończenie konferencji
14:25 – 14:30 – Przerwa

BLOK WARSZTATOWY (14:30 – 16:00)

>> Uczeń neuroróżnorodny w szkole – komunikacja, relacje i rola nauczyciela w budowaniu środowiska wsparcia | Izabela Hnidziuk-Machnica

>> AuDHD w praktyce – jak wspierać dzieci z podwójnymi trudnościami (i mocami) | Joanna Węglarz

>> Nauczyciel współorganizujący – indywidualizacja nauczania i współpraca z rodzicami | Beata Szynkaruk

>> Jak wspierać uczniów w spektrum autyzmu na drodze do sukcesu edukacyjnego? | dr Iwona Skrzypczyk-Gałkowska

>> Od dokumentu do działania – skuteczny IPET dla ucznia w spektrum autyzmu. | Iwona Łukasiewicz

>> Uważny wdech i wydech, czyli zwiększanie świadomości własnego ciała, myśli i zachowań. | Joanna Latosińska-Kulasek

>> Przerwa z Potencjałem: TimeLaby jako element nowoczesnego środowiska uczenia się osób w spektrum autyzmu i ADHD. | Sylwia Kowalska

>> Kryzys u dziecka: objawy, interwencja i profilaktyka | dr hab. Marlena Stradomska

Głos Nauczycielski jest jednym z patronów medialnych konferencji.