Granty dla samorządów na asystentów uczniów z SPE

Samorządy mogą już składać wnioski o granty umożliwiające sfinansowanie kosztów zatrudnienia w placówkach oświatowych asystentów uczniów i uczennic ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym z niepełnosprawnościami

Realizowane w województwach konkursy odbywają się w ramach projektu „Asystent Ucznia Ze Specjalnymi Potrzebami Edukacyjnymi – pilotaż”. Nabór wniosków ruszył 16 sierpnia br. Mogą je składać organy prowadzące szkoły i przedszkola. Okres realizacji projektu to 04.05.2020-31.03.2023 roku.

W każdym z 16 województw do rozdysponowania między placówki oświatowe jest 1 168 897 zł. W sumie, do samorządów może popłynąć prawie 24,5 mln zł. Nabór potrwa do 10 września 2021 roku.

Projekt “Asystent ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych – pilotaż” ma na celu opracowanie standardów usług asystenckich. W ramach projektu organy prowadzące mogą otrzymać granty na sfinansowanie zatrudnienia łącznie 640 asystentów.

Zebrane w trakcie projektu doświadczenia i przeprowadzone badania zostaną użyte do:

* przygotowania założeń prawnych oraz opisu kwalifikacji „asystenta ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym z niepełnosprawnościami” (w skrócie ASPE)
* wprowadzenia opisu kwalifikacji ASPE do Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji,
* opracowania zasady finansowania i organizacji pracy ASPE
* opracowania programu i scenariuszy szkoleń dla asystentów i kadry szkół zatrudniających ASPE
* przygotowania pierwszej grupy 640 ASPE do pracy z dziećmi i młodzieżą

Więcej na ten temat TUTAJ

(PS, GN)