Nauczycielom będącym w dobrej kondycji psychofizycznej jest znacznie łatwiej zarządzać zespołem klasowym i wywierać pozytywny wpływ na uczniów – mówi Głosowi Katarzyna Topolewska – psycholog, psychoterapeuta. Nasza rozmówczyni będzie prowadzić 11 maja br. kolejne już webinarium z cyklu „Uczę innych, dbam o siebie”.
Zapraszamy na webinarium: „Jak zadbać o siebie w czasie izolacji społecznej i edukacji zdalnej?”. Webinarium odbędzie się 11 maja w godzinach 16.00-18.00 i jest skierowane do nauczycieli, którzy chcą dowiedzieć się czym jest dobrostan psychiczny oraz w jaki sposób z uważnością przeciwdziałać długotrwałym konsekwencjom izolacji społecznej wymuszonej okolicznościami pandemii.
Webinarium poprowadzi Katarzyna Topolewska – nauczyciel, psycholog, psychoterapeuta. W rozmowie z Głosem Nauczycielskim Katarzyna Topolewska zarysowała główne tematy tego spotkania online.
– Nauczycielom będącym w dobrej kondycji psychofizycznej jest znacznie łatwiej zarządzać zespołem klasowym i wywierać pozytywny wpływ na uczniów z jednoczesnym dbaniem o realizację zadań edukacyjnych. (…) Obciążenie psychiczne wynikające z uprawiania zawodu nauczyciela od zawsze było olbrzymie, a w dobie pandemii jeszcze bardziej unaoczniło swoje rozmiary – podkreśla nasza rozmówczyni.
Podczas webinarium będą poruszane kwestie dotyczące zadbania o kondycję psychiczną nauczycieli w czasach izolacji i przedłużającej się pracy zdalnej.
Bloki tematyczne:
• Z czym mierzą się nauczyciele podczas izolacji i edukacji zdalnej?
• Jak radzić sobie z przewlekłym stresem?
• Czym jest dobrostan? Obszary wpływu na swoje samopoczucie.
• Jak regulować stany napięcia we własnym organizmie i wpływać na swoje dobre samopoczucie, a tym samym aktywnie przeciwdziałać negatywnym skutkom przedłużającej się izolacji
Webinarium będzie transmitowane na profilu facebookowym Głosu Nauczycielskiego (www.facebook.com/GlosNauczycielski) – nie jest wymagana wcześniejsza rejestracja.
Wydarzenie jest elementem cyklu „Uczę innych – dbam o siebie” prowadzonego przez Głos Nauczycielski i Fundację Orange, w ramach projektu „Lekcja:Enter”.
(DK, GN)