Nauczyciele przedmiotów przyrodniczych napisali do MEN. Zwracają uwagę, że edukacja przyrodnicza była dotąd marginalizowana

„Przygotowywanie wszelkich zmian w podstawach programowych i działaniach reformatorskich jest ważne i potrzebne. W związku z powyższym zapraszamy Panie Minister do wspólnych działań, które pomogą poprawić los Nauczycieli przyrodników, Uczniów i wszelkich środowisk związanych z edukacją przyrodniczą” – apeluje m.in. Polskie Stowarzyszenie Nauczycieli Przedmiotów Przyrodniczych w liście do minister Barbary Nowackiej oraz wiceminister Katarzyny Lubnauer.

„(…) W ciągu ostatnich lat zlikwidowano gimnazja, egzamin przyrodniczy, zapowiedziano egzamin ósmoklasisty z przedmiotu dodatkowego, następnie wycofano się z niego, wprowadzono godziny tzw. „czarnkowe”, odchudzono obowiązki dokumentacyjne nauczycieli w taki sposób, że wywołał efekt zgoła odwrotny od zamierzonego. Zmieniono podstawy programowe, zwiększono w sposób znaczący wymagania egzaminacyjne na maturze i przeprowadzono szereg niekorzystnych działań, których efektem było pogorszenie wyników w Programie Międzynarodowej Oceny Umiejętności Uczniów podług poprzedniego badania i miejsca na świecie” – napisali m.in. nauczyciele przyrodnicy.

„W związku z powyższym uprzejmie prosimy o uwzględnienie naszej obecności podczas przygotowywania projektu najbliższych zmian w edukacji” – podkreślili.

Jak tłumaczą chcieli zwrócić uwagę na rangę przedmiotów przyrodniczych i ważność udziału Nauczycieli i praktyków podczas zmian podstaw programowych.

Pełna treść listu znajduje się tutaj

Pismo zawiera również zaproszenie dla kierownictwa MEN do udziału w spotkaniu transmitowanym na żywo. Omówienie postulatów środowiska znajduje się w linku poniżej.

(GN)

Nauczyciele przedmiotów przyrodniczych apelują o zmiany w podstawach programowych. Napisali list do przyszłych rządzących