OGŁOSZENIE. Lekcje, na które czekają uczniowie

Szkoły doposażanie są w nowoczesne sprzęty. Ale jak umiejętnie wykorzystać je w procesie nauczania? Wielu nauczycieli pierwsze kroki w tym zakresie postawiło w czasie nauki zdalnej. Warto kontynuować rozwój i wspierać też uczniów w rozumieniu zjawisk, które mnożą się w internecie. Szczególnie w czasach dezinformacji. Trwają zapisy na darmowe szkolenia Lekcji:Enter w całej Polsce.

Nauczyciele z misją

Nowoczesne kompetencje, sprawne korzystanie z technologii, znajomość różnych zjawisk w internecie, to już nie domena technologicznych pasjonatów, ale niezbędne umiejętności obywatelskie, kluczowe także w sektorze edukacji. Nauczyciele kształtują postawy i wartości młodych ludzi, dostrzegają ich talenty i problemy. Teraz, w kryzysie humanitarnym wywołanym inwazją Rosji na Ukrainę, podejmują akcje społeczne i integrują dzieci z Ukrainy z całą społecznością szkolną. W każdym razie, nie są jedynie od „przekazywania” wiedzy. Tym bardziej, że dziś dzieci kilkoma kliknięciami mogą dotrzeć do rozmaitych źródeł informacji w sieci. Niestety także tych mało wiarygodnych.

Jak zatem prowadzić ciekawe zajęcia dla uczniów, dostosować je do ich potrzeb i wspierać w podejmowaniu wartościowych aktywności?

Nauczyciele poszukują nowych metod prowadzenia lekcji, wykorzystania cyfrowych narzędzi, e-zasobów i aplikacji – nie tylko do organizowania nauki zdalnej, ale do całego procesu nauczania. Warto, aby znali też zasady bezpieczeństwa w internecie – ważnych dla dorosłych, jak i dla dzieci.

Dołącz do zmiany, która dzieje się w edukacji

Takie kompetencje rozwijają na bezpłatnych szkoleniach w projekcie Lekcja:Enter, które prowadzone są przez placówki doskonalenia w całej Polsce. Łącznie skorzystało z nich już 45 000 nauczycieli z 5300 szkół. To ważny, rozwojowy krok w oświacie.

W niezależnym badaniu przeprowadzonym wśród 12 tys. uczestników tych szkoleń, 92% przyznaje, że zdobyte umiejętności wykorzystują na co dzień w swojej pracy z uczniami. Wzbogacają zajęcia o organizację quizów, webquestów, zwiedzanie wirtualnych muzeów, czy korzystanie z jakościowych aplikacji edukacyjnych. Uczą się też od podstaw tworzenia materiałów edukacyjnych.

Uczniowie chętniej podejmują się aktywności, a same zajęcia zyskały na atrakcyjności. Pracuję z uczniami niepełnosprawnymi intelektualnie – dzięki szkoleniu bez problemu mogę przygotować materiały o zindywidualizowanych treściach adekwatnych do potrzeb dziecka.  – mówi Ernest Krajewski, dyrektor Zespołu Szkół Specjalnych w Ostrowcu Świętokrzyskim.

Zapisy trwają

Nauczyciele i dyrektorzy szkół mogą zgłaszać się do Lekcji:Enter. Udział jest całkowicie bezpłatny, a uczestnicy szkoleń otrzymują indywidualne wsparcie trenera. Grupy są podzielone według poziomu umiejętności na starcie.

W programie mogą wziąć udział wszyscy nauczyciele przedmiotów ogólnokształcących z danej szkoły, dzięki temu zmiana w podejściu do nauczania może zajść bardziej kompleksowo. Dyrektorzy dowiadują się, jak wykorzystać dobre strony technologii w edukacyjnej pracy placówki.

„Wyższe kompetencje nauczycieli to lepsze zajęcia dla uczniów. A docelowo po prostu lepsza jakość i większa skuteczność edukacji” – mówi Monika Eilmes, kierownik projektu z Fundacji Orange. Fundacja  Orange realizuje go razem z Fundacją Społeczeństwa Informacyjnego i Instytutem Spraw Publicznych, ze środków unijnych, aby wspierać szkoły w radzeniu sobie z wyzwaniami w edukacji w czasach dynamicznego rozwoju technologii.

Więcej informacji o zgłoszeniach na: www.lekcjaenter.pl