W roku akademickim 2022/2023 studiowało w Polsce ponad 102 tys. cudzoziemców, w tym ponad 48 tys. studentów z Ukrainy (wzrost o ponad 12 tys.). Ośrodek Przetwarzania Informacji (OPI) opublikował najnowszy raport „Cudzoziemcy na uczelniach w Polsce”.
W roku akademickim 2022/23 oprócz Ukraińców najbardziej wzrosła liczba studentów pochodzących z Zimbabwe (+ 1 175 osób) oraz Turcji (+ 1 011 osób). Z kolei największe spadki odnotowano w przypadku studentów z Nigerii (- 451 osób), Rosji (- 273 osoby) oraz Niemiec (- 236 osób).
🏫 Ponad 1️⃣0️⃣2️⃣ tys. studentów z zagranicy – Polskie uczelnie zyskują popularność ❗
👨🎓Z raportu wynika OPI wynika, że polskie uczelnie z roku na rok zyskują coraz większą popularność. Współczynnik umiędzynarodowienia studiów wyższych wynosił w naszym kraju odpowiednio 7️⃣,1️⃣% w… pic.twitter.com/wuYmcJLcqQ
— Ministerstwo Edukacji i Nauki (@MEIN_GOV_PL) November 30, 2023
Najwięcej cudzoziemców w roku akademickim 2022/2023 kształciła uczelnia niepubliczna – Akademia Finansów i Biznesu Vistula. Studia na niej podjęło niemal 6 tys. osób urodzonych poza granicami naszego kraju. Liczba ta stanowiła ponad połowę wszystkich studentów tej uczelni (56 proc.).
Ankieta Głosu. Zapraszamy do udziału w głosowaniu:
„Najczęstszym wyborem wśród cudzoziemców w roku akademickim 2022/2023 było zarządzanie. Na tym kierunku kształciło się 19 proc. studentów zagranicznych. Zauważalny jest również wzrost zainteresowania zarządzaniem (o ponad 5 000 osób) w porównaniu z poprzednim rokiem” – poinformowała Anna Maziarczyk z Laboratorium Baz Danych i Systemów Analityki Biznesowej w OPI, jedna ze współautorek raportu. „Analizując nazwy kierunków studiów, najczęściej wybieranych przez grupę studentów zagranicznych, zauważyć można także dużą popularność informatyki. W roku akademickim 2022/2023 wybrało ją 10 proc. studentów pochodzących z innych państw. Niewiele mniejszym zainteresowaniem wśród cudzoziemców cieszył się kierunek lekarski” – podała analityczka OPI.
(GN)
Magisterka coraz mniej popularna? Nowe dane z systemu monitorowania Ekonomicznych Losów Absolwentów