„Musimy teraz wyjść poza COVID-19 i pracować nad wzmacnianiem naszych systemów edukacji, abyśmy mogli szybko i skutecznie reagować na te i inne tego typu kryzysy. Oznacza to ochronę finansowania edukacji, inwestowanie w wysokiej jakości kształcenie nauczycieli, a także kontynuację rozwoju zawodowego obecnej kadry nauczycielskiej” – czytamy m.in. we wspólnym przesłaniu Międzynarodówki Edukacyjnej, UNESCO, Międzynarodowej Organizacji Pracy i UNICEF wydanym z okazji Międzynarodowego Dnia Nauczyciela.
Sygnatariusze przesłania zwrócili uwagę, że zamknięcie szkół z powodu Covid-19 dotknęło ponad 90 proc., czyli prawie 1,6 mld światowej populacji uczniów. Ucierpiało ponad 63 mln nauczycieli, a kryzys uwypuklił utrzymujące się słabości wielu systemów edukacji i pogłębił nierówności.
Over 63 million teachers have been deeply affected by the COVID-19 pandemic. Without greater action and investment this…
Opublikowany przez UNESCO Poniedziałek, 5 października 2020
„Jak pokazała pandemia nauczyciele, w istotny sposób przyczyniają się do zapewnienia ciągłości nauki oraz wspierania zdrowia psychicznego i dobrego samopoczucia uczniów” – podkreślono w przesłaniu.
„Bez pilnych działań i zwiększonych inwestycji kryzys nauczania może przekształcić się w katastrofę edukacyjną. Jeszcze przed wybuchem Covid-19 ponad połowa wszystkich dziesięciolatków w krajach o niskich i średnich dochodach nie mogła zrozumieć prostego tekstu” – zwrócili uwagę autorzy dokumentu.
Pełny tekst przesłania można znaleźć tutaj.
(JK, GN)
W poniedziałek przypada Światowy Dzień Nauczyciela. To święto proklamowane przez UNESCO