W ostatnich tygodniach z powodu zamknięcia szkół niektóre serwisy osiągają rekordową odwiedzalność. Liderem zasięgowym jest niezmiennie Wikipedia, natomiast Librus.pl, Vulcan.net.pl i Brainly.pl w tydzień zanotowały podobną liczbę odsłon jak w całym październiku ub.r. – wynika z badania Gemius/PBI, które omawia portal wirtualnemedia.pl
Według badania Gemius/PBI w minionym tygodniu, od 23 do 29 marca, 10 najpopularniejszych stron związanych z szeroko pojętą edukacją zanotowało łącznie (bez współodwiedzalności) – 31,17 mln użytkowników i 1,12 mld odsłon.
Wikipedię w zeszłym tygodniu odwiedziło 10,12 mln internautów, wykonując 70,71 mln odsłon. Natomiast powiązany z nią serwis Wiktionary.org miał 1,14 mln odwiedzających i 2,15 mln odsłon. Z kolei platforma Librus.pl, wykorzystywana przez wiele szkół, zanotowała 4,05 mln użytkowników i 693,01 mln odsłon, co oznacza, że każdy odwiedzający wygenerował tam średnio 171,1 odsłony.
W przypadku innej platformy szkolnej Vulcan.net.pl (2,85 mln odwiedzających i 248,45 mln odsłon) przeciętna liczba odsłon na użytkownika wyniosła 87. Na Brainly.pl 3,78 mln internautów wykonało 41,43 mln odsłon, a na ePodrecznik.pl 2,94 mln użytkowników wygenerowało 41,5 mln odsłon. Natomiast Sciaga.pl zanotowała 2,2 mln odwiedzających i 9,02 mln odsłon, a Google.pl w kategorii edukacyjnej – 1,99 mln użytkowników i 8,2 mln odsłon.
W porównaniu ze średnią tygodniową z lutego Wikipedia zyskała 2,06 mln użytkowników (25,6 proc.) i 5,01 mln odsłon (7,6 proc.). Librus.pl osiągnął wzrost o 1,87 mln odwiedzających (86,1 proc.) i aż 536,88 mln odsłon (343,9 proc.), Brainly.pl – 2,05 mln użytkowników (119,1 proc.) i 30,49 mln odsłon (278,8 proc.), Vulcan.net.pl – 1,26 mln użytkowników (79,3 proc.) i 167,29 mln odsłon (206,1 proc.), a Sciaga.pl – 1,33 mln odwiedzających (151 proc.) i 6,38 mln odsłon (241,8 proc.).
Dla porównania w całym październiku ub.r. Librus.pl miał 3,02 mln odwiedzających i 590,21 mln odsłon, Brainly.pl – 4,31 mln użytkowników i 39,73 mln odsłon, a Vulcan.net.pl – 2,47 mln użytkowników i 262,34 mln odsłon. Natomiast w zeszłym tygodniu wszystkie witryny z zestawienia zanotowały duże wzrosty odwiedzalności w porównaniu ze średnią tygodniową z lutego.
(JK, GN)
Źródło: wirtualnemedia.pl
Ankieta Głosu. Zdalne nauczanie – czego potrzeba, by to miało sens?
Wydawcy edukacyjni udostępnili elektroniczne wersje podręczników do nauki zdalnej