Ponad 82 tysiące nauczycieli i nauczycielek z 10 tysięcy szkół w całej Polsce podniosło swoje cyfrowe kompetencje, 65 proc. z nich – z małych miejscowości i wsi – poinformowała Fundacja Orange, która podsumowała w środę projekt szkoleń w zakresie edukacji cyfrowej znany pod nazwą Lekcja:Enter.
Na zdjęciu: Konferencja podsumowująca projekt Lekcja:Enter, Warszawa, 15.11.2023. Fot. @fundacjaorange
„Mamy poczucie, że zapewniliśmy wsparcie w cyfrowej transformacji szkół – szkolenia rozwijające kompetencje cyfrowe nauczycieli i nauczycielek obok stale rozwijanej bazy e-zasobów czy doposażania placówek w sprzęt są także niezbędne. Projekt prowadziliśmy w ścisłej współpracy z Fundacją Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego i Instytutem Spraw Publicznych, współfinansowany był ze środków UE. Dziękujemy wszystkim, którzy wzięli w nim udział – podkreślono w komunikacie.
‼️Zakończył się jeden z największych projektów edukacji cyfrowej w kraju #Lekcja:Enter.
👍82 tys. nauczyciel_ek z 10tys. szkół w całejPolsce podniosło swoje cyfrowe kompetencje.
👍65% z nich z małych miejscowości/wsi.
💪Rezultat osiągnięty "z nawiązką".https://t.co/amKd2DT3LH pic.twitter.com/4hTZEGFbgq— fundacjaorange (@fundacjaorange) November 15, 2023
Przypomnijmy, że celem projektu „Lekcja:Enter” było przeszkolenie 75 371 nauczycielek i nauczycieli. Jak czytamy na stronie Fundacji Orange wsparciem objęto ostatecznie 82 242 osoby z ponad 10 000 szkół.
#LekcjaEnter pokazała,że istotą nie jest technologia sama w https://t.co/CbzvXSYQ3p element budowania zmiany, dzięki której kadra pedagogiczna lepiej rozumie potrzeby młodych i wyzwania powodowane cyfrowym rozwojem-Konrad @ciesiolkiewicz pic.twitter.com/glbR1iAnAg
— fundacjaorange (@fundacjaorange) November 15, 2023
„W pierwotnych założeniach z małych miejscowości i wsi miało być 30% uczestniczek i uczestników szkoleń, a finalnie jest to 65%. Rozwijać mogli umiejętności aktywizujących metod pracy z wykorzystaniem e-zasobów, narzędzi cyfrowych i aplikacji w całym procesie nauczania (nie tylko do nauki zdalnej). Quizy, webquesty, webinary eksperckie, wirtualne podróże, e-wizyty w muzeach, edukacyjne aplikacje i materiały online, a także zasady bezpieczeństwa w sieci, rozwój współpracy, umiejętności krytycznego myślenia – to tylko część zagadnień, które miały szansę poznać osoby biorące udział w bezpłatnych szkoleniach. Specjalne inicjatywy skierowaliśmy także do dyrekcji szkół, m.in. o tym, jak kompleksowo planować cyfrową transformację placówki” – informuje Fundacja.
Rozwój kompetencji nauczycieli_ek jest ważnym elementem cyfrowej transformacji szkół, obok doposażenia w sprzęt czy rozwijania e-zasobów. #LekcjaEnter dała solidną podstawę do kontynuowania zmiany – Monika Eilmes, liderka obszaru projektów 🇪🇺 w #FundacjaOrange. pic.twitter.com/oclvmCjYqf
— fundacjaorange (@fundacjaorange) November 15, 2023
– „Lekcja:Enter to istotny element budowania zmiany, dzięki której kadra pedagogiczna lepiej rozumie edukacyjne potrzeby młodych ludzi wychowywanych w świecie pełnym technologii, ma niezbędne umiejętności do prowadzenia ciekawszych i angażujących lekcji i szansę czuć się bardziej kompetentna w obliczu nieustannych wyzwań powodowanych cyfrowym rozwojem” – powiedział Konrad Ciesiołkiewicz, prezes Fundacji, podsumowując rezultaty projektu.
Więcej doświadczeń i wniosków z realizacji „Lekcji:Enter” z perspektywy różnych podmiotów zaangażowanych w tę inicjatywę można przeczytać w publikacji „Szkoła jutra zaczyna się dziś. Jak Lekcja:Enter wsparła polskie szkoły w cyfrowej transformacji”.
Publikację można pobrać tutaj
(GN)
Nasz społeczny obowiązek i odpowiedzialność… Trwa konferencja – podsumowanie projektu #Lekcja:Enter. Wykład dr. dr Jędrzeja Witkowskiego z #CEO. pic.twitter.com/AT7dZn25YS
— Głos Nauczycielski (@GNauczycielski) November 15, 2023
Podsumowanie projektu Lekcja:Enter. Konkretne efekty 4 lat działań w projekcie. pic.twitter.com/ZmfvMoxKwu
— Głos Nauczycielski (@GNauczycielski) November 15, 2023
‼️Misja zrealizowana‼️#LekcjaEnter zakończona. Dziękujemy za 4lata współpracy @fundacjaFRSI @ISPThinkTank @CPPC_GOV, placówkom doskonalenia n-li, 600 trenerom_kom szkolącym n-li.
👉 Doświadczenia i wnioski z realizacji projektu w publikacji
👇👇https://t.co/kcLm3JbECb pic.twitter.com/JNGBMUjiEC— fundacjaorange (@fundacjaorange) November 15, 2023
‼️Nie tylko ilość, ale i jakość
👍95% osób po szkoleniu #LekcjaEnter potrafi przygotować zajęcia z zakresu skorzystaniem technologii (przed: 58%) – podsumowanie ewaluacji,
dr Paulina Sobiesiak-Penszko @ISPThinkTank
👉Wnioski i doświadczenia z projektu: https://t.co/kcLm3Jb6MD pic.twitter.com/18c19B09zd— fundacjaorange (@fundacjaorange) November 15, 2023