Fundacja Orange: 82 tysiące nauczycieli z nowymi kompetencjami dzięki „Lekcji:Enter”

Ponad 82 tysiące nauczycieli i nauczycielek z 10 tysięcy szkół w całej Polsce podniosło swoje cyfrowe kompetencje, 65 proc. z nich – z małych miejscowości i wsi – poinformowała Fundacja Orange, która podsumowała w środę projekt szkoleń w zakresie edukacji cyfrowej znany pod nazwą Lekcja:Enter.

Na zdjęciu: Konferencja podsumowująca projekt Lekcja:Enter, Warszawa, 15.11.2023. Fot. @fundacjaorange

„Mamy poczucie, że zapewniliśmy wsparcie w cyfrowej transformacji szkół – szkolenia rozwijające kompetencje cyfrowe nauczycieli i nauczycielek obok stale rozwijanej bazy e-zasobów czy doposażania placówek w sprzęt są także niezbędne. Projekt prowadziliśmy w ścisłej współpracy z Fundacją Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego i Instytutem Spraw Publicznych, współfinansowany był ze środków UE. Dziękujemy wszystkim, którzy wzięli w nim udział – podkreślono w komunikacie.

Przypomnijmy, że celem projektu „Lekcja:Enter” było przeszkolenie 75 371 nauczycielek i nauczycieli. Jak czytamy na stronie Fundacji Orange wsparciem objęto ostatecznie 82 242 osoby z ponad 10 000 szkół.

„W pierwotnych założeniach z małych miejscowości i wsi miało być 30% uczestniczek i uczestników szkoleń, a finalnie jest to 65%. Rozwijać mogli umiejętności aktywizujących metod pracy z wykorzystaniem e-zasobów, narzędzi cyfrowych i aplikacji w całym procesie nauczania (nie tylko do nauki zdalnej). Quizy, webquesty, webinary eksperckie, wirtualne podróże, e-wizyty w muzeach, edukacyjne aplikacje i materiały online, a także zasady bezpieczeństwa w sieci, rozwój współpracy, umiejętności krytycznego myślenia – to tylko część zagadnień, które miały szansę poznać osoby biorące udział w bezpłatnych szkoleniach. Specjalne inicjatywy skierowaliśmy także do dyrekcji szkół, m.in. o tym, jak kompleksowo planować cyfrową transformację placówki” – informuje Fundacja.

– „Lekcja:Enter to istotny element budowania zmiany, dzięki której kadra pedagogiczna lepiej rozumie edukacyjne potrzeby młodych ludzi wychowywanych w świecie pełnym technologii, ma niezbędne umiejętności do prowadzenia ciekawszych i angażujących lekcji i szansę czuć się bardziej kompetentna w obliczu nieustannych wyzwań powodowanych cyfrowym rozwojem” – powiedział Konrad Ciesiołkiewicz, prezes Fundacji, podsumowując rezultaty projektu.

Więcej doświadczeń i wniosków z realizacji „Lekcji:Enter” z perspektywy różnych podmiotów zaangażowanych w tę inicjatywę można przeczytać w publikacji „Szkoła jutra zaczyna się dziś. Jak Lekcja:Enter wsparła polskie szkoły w cyfrowej transformacji”.

Publikację można pobrać tutaj

(GN)

Fundacja Orange opublikowała raport z monitoringu praw i podmiotowości dziecka w Polsce w dobie społeczeństwa informacyjnego