Przedstawicielki ZNP w Radzie ds. monitorowania wdrażania reformy oświaty im. Komisji Edukacji Narodowej

Urszula Woźniak, wiceprezes ZG ZNP, i Dorota Obidniak z biura ZG ZNP, zostały powołane do nowo powstałej Rady ds. monitorowania wdrażania reformy oświaty im. Komisji Edukacji Narodowej. Członków rady powołał dyrektor Instytutu Badań Edukacyjnych – Państwowego Instytutu Badawczego.

Na zdjęciu: Dorota Obidniak z ZNP po otrzymaniu powołania w skład rady. Fot. MEN

Akty powołania wręczyła 16 stycznia br. członkom i członkiniom rady minister edukacji Barbara Nowacka wraz z zastępcą dyrektora Instytutu Badań Edukacyjnych dr. Tomaszem Gajderowiczem.

Rada ds. monitorowania wdrażania reformy oświaty im. Komisji Edukacji Narodowej jest organem opiniodawczo-doradczym Dyrektora Instytutu Badań Edukacyjnych – Państwowego Instytutu Badawczego.

– Zaprosiliśmy do składu Rady ds. reformy nauczycieli, środowisko naukowców, ludzi, którzy są najbliżej systemu oświaty – powiedział dr Tomasz Gajderowicz, zastępca dyrektora IBE-PIB.

Powołano Radę ds. monitorowania wdrażania reformy oświaty im. Komisji Edukacji Narodowej

W skład Rady wchodzą kluczowi przedstawiciele środowisk nauczycieli, pracowników naukowych, organizacji pozarządowych związanych z edukacją, organizacji zrzeszających przedsiębiorców i pracodawców, jednostek samorządu terytorialnego, resortów oraz IBE-PIB. Szefem rady został prof. Zbigniew Marciniak, matematyk, były wiceminister edukacji.

Tomasz Gajderowicz podkreślił, że pomysły na zmiany w edukacji muszą wychodzić od nauczycieli w regionach. – Podstawy programowe to tylko ułamek tego, co chcemy zmienić w oświacie – Rada będzie formułowała rekomendacje, opiniowała propozycje rozwiązań i wspierała cały harmonogram reformy” – wyjaśniał wicedyrektor IBE-PIB.

– Rada ma opiniować konstruktywnie, tzn. nie będzie mówiła, że coś się jej nie podoba ale będzie mówiła dlaczego, na podstawie konkretnych danych. Taki proces toczy się w wielu krajach. Świat się zmienia i musimy za nim nadążać. Będziemy dbać o to, żeby polska szkoła nadal była najlepsza. Jest wiele do poprawienia – tłumaczył natomiast prof. Zbigniew Marciniak

Zarówno MEN jak i IBE zaznaczyli, że w reformie kluczowy będzie udział ekspertów, by zmiany w jak najmniejszym zakresie miały charakter polityczny.

(DK)

Fot. Ministerstwo Edukacji Narodowej