„Czy Twoim zdaniem godziny dostępności ułatwiły kontakt między szkołą a rodzicami? Jak często rodzice Twoich uczniów/uczennic korzystają z godzin dostępności? – pyta m.in. ZNP w specjalnej, anonimowej ankiecie nt. godzin dostępności, efektywności ich wprowadzenia oraz wpływu na organizację pracy nauczycieli. Ich celem miało być ułatwienie kontaktu między szkołą a rodzicami. Czy tak się stało?
Od września 2022 r. nauczyciel jest zobowiązany do dostępności w szkole/przedszkolu/placówce oświatowej w wymiarze jednej godziny tygodniowo, w trakcie której, odpowiednio do potrzeb, prowadzi konsultacje dla uczniów, wychowanków lub ich rodziców.
ZNP zachęca nauczycieli i nauczycielki do udziału w anonimowej ankiecie nt. godzin dostępności, efektywności ich wprowadzenia oraz wpływu na organizację pracy nauczycieli.
Ankieta składa się z 5 pytań wraz z możliwymi wariantami odpowiedzi. ZNP pyta m.in. czy godziny dostępności ułatwiły kontakt między szkołą a rodzicami, jak często rodzice Twoich uczniów/uczennic korzystają z godzin dostępności; jak często uczniowie / uczennice korzystają z godzin dostępności, czy w Twoim miejscu pracy są warunki do realizacji godzin dostępności (oddzielna sala).
Związek pyta też czy godziny dostępności należy: pozostawić, zlikwidować a może rozszerzyć ich zakres o dodatkowe czynności w ramach 40-godzinnego tygodniowego czasu pracy nauczycieli?
Ankietę można wypełnić tutaj
(GN)