Co to znaczy, że ktoś coś wie? Jak działają internetowe algorytmy? Dlaczego każdy jest wspaniały? Czy spożycie sera może powodować śmierć? Czy koń jest taki, jak każdy widzi? – takich i wielu innych pytań nie boją się zadać (i nie otrzymać jednoznacznej odpowiedzi) autorzy i autorki nowej publikacji Centrum Edukacji Obywatelskiej dla edukatorów i edukatorek i wszystkich tych, którzy chcą doskonalić swoje krytyczne myślenie „Ćwiczenia z myślenia. Jak krytycznie myśleć nie tylko w szkole”.
Publikacja „Ćwiczenia z myślenia. Jak krytycznie myśleć nie tylko w szkole” została przygotowana przez grono ekspertów i ekspertek w swoich dziedzinach – filozofa,, psycholożkę, literaturoznawcę, specjalistkę od mediów społecznościowych i promocji, dziennikarzy, edukatorów, ekspertów i ekspertki edukacji globalnej, akademików. Pozwala nauczycielom i nauczycielkom poznać pułapki myślenia, różne perspektywy, inne spojrzenie na znane fakty. Podzielona jest na dwie części. Pierwsza zawiera trzy bloki tematyczne z tekstami merytorycznymi z różnych dziedzin.
Artykuły zawarte w publikacji nie są tylko dla edukatorów i edukatorek, ale dla każdego, kto chce bardziej świadomie poruszać się współczesnym świecie i dąży do jego zrozumienia. Niemniej dla tych, którzy zdobytą wiedzę chcą przekazywać dalej, doświadczeni nauczyciele i eksperci CEO przygotowali zestaw czternastu ćwiczeń i scenariuszy, takie jak: „Czy potrafimy odróżnić fakty od opinii?”, „Historia nieoczywista” czy „Co mi pokazuje moja wyszukiwarka”, które są gotowym materiałem na lekcje w szkole.
Cała publikacja do pobrania tutaj.
(GN)