Do 31 stycznia br. trwa nabór ekspertek i ekspertów do „stolików przedmiotowych”, którzy będą pracowali nad założeniami nowej podstawy programowej dla przedszkoli i szkół podstawowych.
Zgłoszenia przyjmuje Instytut Badań Edukacyjnych. Aplikować mogą nauczyciele, metodycy i specjaliści. Trwający nabór dotyczy specjalistów w dwóch obszarach: dla przedszkoli i klas I-III szkoły podstawowej oraz dla klas IV-VIII szkoły podstawowej.
W ramach edukacji wczesnoszkolnej omawiane będą szczegóły edukacji polonistycznej, matematycznej, społecznej, przyrodniczej, plastycznej, technicznej, informatycznej, muzycznej i językowej – język nowożytny.
W odniesieniu do specjalistów klas IV-VIII poszukiwani są specjaliści w zakresie: języka polskiego, matematyki, języka obcego nowożytnego, języka mniejszości narodowej lub etnicznej, języka regionalnego – języka kaszubskiego, historii, wiedzy o społeczeństwie/edukacji obywatelskiej, muzyki, plastyki, techniki, geografii, biologii, chemii, fizyki, informatyki, etyki i edukacji dla bezpieczeństwa.
Zadaniem ekspertów będzie wsparcie IBE w opracowaniu projektu podstaw programowych poprzez udział w pracach zespołu mających na celu wspólne opracowanie propozycji zmian w podstawie programowej oraz określenie pożądanych celów nauczania przedmiotu i jego efektów kształcenia. Specjaliści i praktycy zajmą się też wypracowaniem pierwszego projektu nowej podstawy programowej i odniesieniem do uwag zgłaszanych w toku prac.
Zgłoszenia to tzw. stolików przedmiotowych będą przyjmowane do 31 stycznia br. Więcej informacji i formularze zgłoszeniowe można znaleźć tutaj
Zapraszamy nauczycieli przedszkoli i szkół podstawowych do wypełnienia ankiety. Odpowiedzi pomogą autorom nowych podstaw programowych.
⬇️ Ankiety dostępne tutaj: https://t.co/SaVzTfTFpr— IBE PIB (@ibe_edu) January 27, 2025
IBE zaprasza też nauczycieli przedszkoli i szkół podstawowych do wypełnienia specjalnej ankiety. Odpowiedzi pomogą autorom nowych podstaw programowych. Termin wypełnienia ankiety: do 20 lutego 2025 r.
(GN)
Powołano Radę ds. monitorowania wdrażania reformy oświaty im. Komisji Edukacji Narodowej