„Kto głosuje ten się liczy”, “Suma Waszych Głosów”, „Bitwa o wozy”… Kampanie profrekwencyjne na ostatniej prostej

O ostatecznym zwycięstwie w wyborach prezydenckich może zdecydować nawet kilkaset głosów. Dlatego tak ważny jest udział w wyborach. W sieci aż roi się od różnych kampanii profrekwencyjnych, które zachęcają do głosowania.

Akcja Kto głosuje, ten się liczy” ma zachęcić mieszkańców miast do udziału w głosowaniu w drugiej turze wyborów prezydenckich, która odbędzie się 12 lipca.

Związek Miast Polskich podkreśla, że możliwość oddania głosu to nie tylko obywatelski obowiązek, ale też świętowanie demokracji.

– Udział w wyborach jest ważny, bo sprawia, że jesteśmy współodpowiedzialni za nasz los i przyszłość Polski. Dlatego ważne jest, aby nie tylko samemu pójść na wybory, ale także zachęcać innych – podkreśla Andrzej Porawski, dyrektor Biura ZMP.

Trwa też druga odsłona kampanii profrekwencyjnej „Suma Waszych Głosów” z udziałem młodych influencerów. Do głosowania w drugiej turze wyborów prezydenckich zachęcają m.in. Maffashion, Julia Wieniawa, Blowek i Maciej Musiał.

SUMA WSZYSTKICH GŁOSÓW

‼️Zbierzmy się jak na Openerze, jak na Pol’and’Rocku, jak pod nagraniami Blowek, 7 metrów pod ziemią, jak na koncertach Dawid Kwiatkowski, Urszula Dudziak, Magda Bereda, BARON, jak na Instagramie Maffashion, jak na filmach z Julia Wieniawa, Maciej Musiał, Zofia Wichłacz, Anna Mucha, Anna Smołowik .official, Olga Frycz, Magdalena Boczarska i chodźmy na wybory, bo każdy głos jest tak samo ważny‼️Co zjeść na obiad, z kim się spotkać, jak się ubrać… każdego dnia dokonujemy wyborów, ale nie codziennie nasze decyzje wpływają na losy milionów Polaków! Już w niedzielę każdy z nas może zrobić jeden ważny krok i oddać swój głos na kandydata na przyszłego prezydenta naszego kraju. Argumentów za udziałem w tym wydarzeniu jest dużo:✔️ głosowanie jest łatwe✔️ głosowanie jest szybkie✔️ 5 lat z jednym prezydentem to bardzo długo✔️ może to być dla Ciebie pierwsza tak ważna i dojrzała decyzja w dorosłym życiu✔️ wybierzesz prezydenta równie łatwo, jak dasz double tapa 😉Materiał powstał w ramach kampanii profrekwencyjnej zrealizowanej przez inicjatywę 30. ROK WOLNOŚCI i Stowarzyszenie ROTA.

Opublikowany przez 30. ROK WOLNOŚCI Piątek, 26 czerwca 2020

 

Rząd przedłużył akcję pt. „Bitwa o wozy” i zwiększył jej zasięg. W ten sposób nagradza gminy o wielkości do 20 tys. mieszkańców, o najwyższej frekwencji w danym województwie. W pierwszej turze do wygrania było 16 wozów strażackich, w drugiej – już 49, czyli po jednym na gminę rekordzistkę w każdym z dawnych 49 województw.

Trwa akcja profrekwencyjna „Głosujesz? Zyskujesz!” zorganizowana przez Stowarzyszenie „Metropolia Warszawa”.  W ramach akcji 50 tys. zł otrzyma ta gmina będąca członkiem SMW, która odnotuje najwyższą frekwencję w wyborach prezydenckich. Po pierwszej turze prowadzi gmina Michałowice – 81,24 proc. Kolejne miejsca zajmują Podkowa Leśna – 80,93 proc. i Lesznowola – 79,53 proc.

Zarząd województwa podlaskiego zachęca mieszkańców do wzięcia udziału w II turze wyborów prezydenckich. 10 gmin z najwyższą frekwencją ma szansę otrzymać po 50 tys. zł na remont lub wyposażenie świetlic.

Swoją kampanię profrekwencyjną zorganizował też Białystok. W ramach niej organizuje konkurs fotograficzny „12 smartfonów na 12 lipca”. Skierowany jest do pełnoletnich mieszkańców, którzy mają zrobić zdjęcie związane z udziałem w II turze wyborów. Miasto na zdjęcia czeka do 15 lipca, najciekawsze wybierze komisja konkursowa.

A 'Gazeta Wyborcza’ przyzna tytuł Wyborczej Stolicy Polski temu miastu, w którym frekwencja okaże się najwyższa.

(JK, GN)

Wanda Traczyk-Stawska apeluje: „Żądamy szacunku dla każdego obywatela. Stańmy wszyscy do głosowania”

 

W piątek o północy kończy się kampania wyborcza. W niedzielę II tura wyborów prezydenckich