MEN: Liczba placówek oświatowych, które przechodzą na pozastacjonarny tryb pracy rośnie. Jest ich już 231

Według stanu na środę 16 września (godz. 14) – 48 253 przedszkola, szkoły i placówki pracują w trybie stacjonarnym, 61 w trybie zdalnym, a 170 w trybie mieszanym – podało MEN powołując się na dane zebrane w kuratoriach. W sumie 231 placówki oświatowe pracowały więc w środę formie zdalnej albo mieszanej. Dzień wcześniej było ich 187.

Resort edukacji podkreśla, że 99, 52 proc. szkół, przedszkoli i innych placówek pracuje normalnie. Przybywa natomiast placówek, które przechodzą na hybrydowy model nauczania.

Według GIS od początku roku szkolnego o przejściu na nauczanie zdalne lub hybrydowe wystąpiło 646 placówki oświatowe, z czego w ostatnim tygodniu – 198. Sanepid wydał 239 opinii pozytywnych, a negatywnych 331, w tym 36 negatywnych w ostatnim tygodniu.

(JK, GN)

GiS: Od początku roku szkolnego służby sanitarne dostały 646 wniosków o zmianę trybu nauczania