„Jak rozpoznawać, jak reagować? Wpływ radykalnych treści i dezinformacji w internecie na młodzież” – to cykl bezpłatnych trzech webinarów, które odbędą się w najlbliższych miesiącach pod patronatem Głosu Nauczycielskiego. Inauguracja już 10 lutego.
Internet nie jest problemem, a jedynie odbiciem prawdziwego świata. Świat realny i wirtualny u młodych są już nierozerwalnie połączone – uważa profesor Jacek Pyżalski z Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu, kierujący badaniami EU Kids Online Polska 2018.
Zapraszamy na dyskusję online otwierającą projekt #CentrumAnalizMISO skierowany do nauczycielek i nauczycieli pt. „Jak rozpoznawać, jak reagować? Wpływ radykalnych treści i dezinformacji w internecie na młodzież”.
➡Więcej informacji i kalendarz spotkań: https://t.co/fDaznpGCsR pic.twitter.com/ogKo3dDlSm
— MISO (@FundacjaMISO) January 29, 2021
Prezentowane w 2019 roku wyniki tego projektu już wówczas zwróciły uwagę. Postulowano w nich wzmocnienie roli szkoły oraz nauczycieli w wykorzystaniu potencjału internetu w procesach dydaktycznych i wychowawczych. Apelowano o wsparcie młodzieży w radzeniu sobie z niepokojącymi treściami i zagrożeniami w sieci. Alarmowano o poważnym problemie, jakim jest brak nawet najbardziej podstawowych działań – ponad 60 proc. uczniów wskazywało, że o tym, co robią w internecie nauczyciele z nimi nie rozmawiają.
Wyzwania zdalnego nauczania jeszcze dobitniej unaoczniają potrzebę inicjatyw z zakresu edukacji medialnej. 10 lutego br. o godzinie 17.00 zapraszamy do śledzenia, poprzedzającej cykl webinarów, transmitowanej na żywo, rozmowy przewodniczącej Rady Programowej MISO prof. Renaty Mieńkowskiej-Norkiene z prezesem ZNP Sławomirem Broniarzem oraz kierującym Fundacją Orange Konradem Ciesiołkiewiczem. Transmisja na fb – https://fb.me/e/1Tqce4mnv
Patronat nad projektem „Jak rozpoznawać i jak reagować? Wpływ radykalnych treści i dezinformacji w internecie na młodzież” objęła redakcja Głosu Nauczycielskiego. Więcej informacji o projekcie tutaj.
Harmonogram webinarów:
24 marca, g. 17:00 – Jak pandemia sprzyja radykalizacji młodzieży? Radykalizacja zachowań i poglądów – jak rozpoznawać, jak reagować?
14 kwietnia, g. 17:00 – Zagrożenia dla dzieci i młodzieży w internecie, nowe zjawiska i trendy – patotreści, na co należy zwrócić uwagę.
12 maja, g. 17:00 – Dlaczego tak łatwo dezinformować w pandemii? Dezinformacja w mediach społecznościowych a postawy społeczne.
(GN)