Nasz patronat. Wpływ radykalnych treści i dezinformacji w internecie na młodzież. Cykl webinarów dla nauczycielek i nauczycieli

„Jak rozpoznawać, jak reagować? Wpływ radykalnych treści i dezinformacji w internecie na młodzież” – to cykl bezpłatnych trzech webinarów, które odbędą się w najlbliższych miesiącach pod patronatem Głosu Nauczycielskiego. Inauguracja już 10 lutego.

Internet nie jest problemem, a jedynie odbiciem prawdziwego świata. Świat realny i wirtualny u młodych są już nierozerwalnie połączone – uważa profesor Jacek Pyżalski z Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu, kierujący badaniami EU Kids Online Polska 2018.

Prezentowane w 2019 roku wyniki tego projektu już wówczas zwróciły uwagę. Postulowano w nich wzmocnienie roli szkoły oraz nauczycieli w wykorzystaniu potencjału internetu w procesach dydaktycznych i wychowawczych. Apelowano o wsparcie młodzieży w radzeniu sobie z niepokojącymi treściami i zagrożeniami w sieci. Alarmowano o poważnym problemie, jakim jest brak nawet najbardziej podstawowych działań – ponad 60 proc. uczniów wskazywało, że o tym, co robią w internecie nauczyciele z nimi nie rozmawiają.

Wyzwania zdalnego nauczania jeszcze dobitniej unaoczniają potrzebę inicjatyw z zakresu edukacji medialnej. 10 lutego br. o godzinie 17.00 zapraszamy do śledzenia, poprzedzającej cykl webinarów, transmitowanej na żywo, rozmowy przewodniczącej Rady Programowej MISO prof. Renaty Mieńkowskiej-Norkiene z prezesem ZNP Sławomirem Broniarzem oraz kierującym Fundacją Orange Konradem Ciesiołkiewiczem. Transmisja na fb – https://fb.me/e/1Tqce4mnv

Patronat nad projektem „Jak rozpoznawać i jak reagować? Wpływ radykalnych treści i dezinformacji w internecie na młodzież” objęła redakcja Głosu Nauczycielskiego. Więcej informacji o projekcie tutaj.

Harmonogram webinarów:

24 marca, g. 17:00 – Jak pandemia sprzyja radykalizacji młodzieży? Radykalizacja zachowań i poglądów – jak rozpoznawać, jak reagować?

14 kwietnia, g. 17:00 – Zagrożenia dla dzieci i młodzieży w internecie, nowe zjawiska i trendy – patotreści, na co należy zwrócić uwagę.

12 maja, g. 17:00 – Dlaczego tak łatwo dezinformować w pandemii? Dezinformacja w mediach społecznościowych a postawy społeczne.

(GN)

Jak radzić sobie ze stresem oraz obciążeniami związanymi z pracą podczas pandemii? Webinarium dla nauczycieli już za nami

Jak bezpiecznie prowadzić lekcje online? Jest już profesjonalny poradnik dla nauczycieli i dyrektorów

Brutalne treści w internecie – jak chronić przed nimi dzieci? Łukasz Wojtasik: Pokazujmy dzieciom pozytywne wzorce