Samorządowcy z Wielkopolski apelują do rządu o wdrożenie od września jednolitego systemu zdalnego nauczania

„Funkcjonowanie szkół w obecnym trybie uświadomiło nam jednoznacznie, że w wypadku pogłębienia zagrożenia na początku nowego roku szkolnego, powinniśmy być gotowi na wdrożenie jednolitego systemu zdalnego nauczania” – czytamy w liście władz Stowarzyszenia Gmin i Powiatów Wielkopolski skierowanym do premiera Mateusza Morawieckiego.

Według samorządowców „znajdując się aktualnie w orbicie ograniczeń spowodowanych przez epidemię, szkoły zarówno podstawowe jak i ponadpodstawowe funkcjonują w bardzo ograniczonym zakresie, opierając realizację podstawy programowej na działaniach zdalnych”.

„Z uwagi na fakt, iż rok szkolny dobiega końca, stoimy w obliczu szczególnej organizacji pracy placówek oświatowych w nowym roku szkolnym. Dziś nie wiadomo jaka będzie sytuacja epidemiczna 1 września, gdy nominalnie rozpocznie się edukacja szkolna. Być może obowiązywać będą minimalne ograniczenia, które nie wpłyną znacząco na organizacje placówek” – czytamy.

Stowarzyszenia Gmin i Powiatów Wielkopolski chce aby jednolity system nauczania objął wszystkich uczniów i zawierał standardy wynagradzania nauczycieli.

Z uwagi na fakt, iż rok szkolny dobiega końca, stoimy w obliczu szczególnej organizacji pracy placówek oświatowych w…

Opublikowany przez Stowarzyszenie Gmin i Powiatów Wielkopolski Poniedziałek, 1 czerwca 2020

 

Jednocześnie obawy i wątpliwości samorządowców budzi organizacja placówek szkolnych w systemie stacjonarnym w reżimie epidemiologicznym.

Jacek Gursz, prezes SGiPW zwraca uwagę na fakt, że może to spowodować szczególne utrudnienia w dużych jednostkach, gdzie trudno będzie pomieścić wszystkie dzieci, zachowując jednocześnie obowiązujące obostrzenia.

Wówczas może pojawić potrzeba organizacji zajęć w trybie zmianowym, sześć dni w tygodniu, z wykorzystaniem dodatkowych lokali i kadry, problemem mogą również okazać się dowozy do szkół, co zwiększy koszty funkcjonowania jednostek i zadań oświatowych, a to powinno wpłynąć na weryfikację poziomu części oświatowej subwencji ogólnej.

Być może rozwiązaniem byłoby wdrożenie systemu mieszanego – stacjonarnego i zdalnego nauczania, co tym bardziej skłania do podjęcia zdecydowanych działań na rzecz nowych rozwiązań systemowych, uważa SGiPW.

O przygotowanie jednej platformy do zdalnego nauczania dla wszystkich uczniów apeluje też do rządu ZNP.

(JK, GN)

Lata lecą, miliony wydane, a efektów nie ma. MEN pracuje nad portalem do zdalnych lekcji

Samorządowcy z Wielkopolski apelują do premiera Morawieckiego: “Odwołać egzamin ósmoklasisty”