Sztuczna inteligencja wesprze nauczanie matematyki. Nowy program MEN i Politechniki Warszawskiej ma objąć 50 tys. uczniów

Nowatorskim programem Zeszyt.online, wykorzystującym do nauki matematyki sztuczną inteligencję, będzie objętych 50 tys. uczniów klas IV, V i VI szkół podstawowych. Wiceszefowa MEN Katarzyna Lubnauer i rektor Politechniki Warszawskiej, prof. Krzysztof Zaremba podpisali we wtorek umowę na realizację programu. Sięgnięcie po najnowsze technologie ma sprzyjać wyrównywaniu szans wśród uczniów i uczennic szkół podstawowych.

– Trzeba wykorzystywać szanse, jakie daje sztuczna inteligencja. Program Zeszyt.online może skutecznie wspierać nauczycieli w nauce matematyki i wyrównywaniu kompetencji matematycznych, które będą jednymi z kluczowych kompetencji przyszłości –  powiedziała na konferencji prasowej wiceminister edukacji dr Katarzyna Lubnauer.

– Odczuwamy odpowiedzialność społeczną uczelni. Przedsięwzięcie, które będziemy wspólnie z MEN realizować wpisuje się w misję Politechniki Warszawskiej. Jestem przekonany, że mamy do czynienia z produktem znakomitym i bardzo pomocnym  –  zapewnił rektor Politechniki Warszawskiej prof. dr hab. inż. Krzysztof Zaremba.

„Naukowcy od 2018 roku współpracowali ze szkołami, w których z wykorzystaniem sztucznej inteligencji wspierali nauczycieli matematyki w indywidualnym dostosowaniu poziomu nauczania do każdego ucznia. W ciągu kilka lat sztuczna inteligencja doskonaliła się w pracy z uczniami, różnicowaniu poziomu, diagnozowaniu błędów, a nawet badaniu poziomu zmęczenia uczniów podczas rozwiązywania zadań. Dzięki zaawansowanym algorytmom program Zeszyt.online rozwija procesy poznawcze, logiczne myślenie i umiejętność kojarzenia informacji” – czytamy w komunikacie MEN.

Program zostanie wdrożony jeszcze w bieżącym roku szkolnym. Jego wartość wynosi 6 mln zł. Przedsięwzięcie wpisuje się w podstawowe kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2024/2025.

(GN)

Fot: MEN

Nasz patronat. AI w polskich szkołach – start programu Be.Net. Jak korzystać ze sztucznej inteligencji na lekcji?

„Rozwój kompetencji w czasach sztucznej inteligencji”. Małgorzata Kowalewska o nowych wyzwaniach dla edukacji

Wszystkie pytania o AI w szkole. Monika Eilmes: Nauczyciele z wyprzedzeniem reagują na nowinki cyfrowe