ZNP zachęca nauczycieli do udziału w anonimowej ankiecie na temat godzin dostępności. „Pozostawić, zlikwidować a może rozszerzyć ich zakres?”

„Czy Twoim zdaniem godziny dostępności ułatwiły kontakt między szkołą a rodzicami? Jak często rodzice Twoich uczniów/uczennic korzystają z godzin dostępności? – pyta m.in. ZNP w specjalnej, anonimowej ankiecie nt. godzin dostępności, efektywności ich wprowadzenia oraz wpływu na organizację pracy nauczycieli. Ich celem miało być ułatwienie kontaktu między szkołą a rodzicami. Czy tak się stało?

Od września 2022 r. nauczyciel jest zobowiązany do dostępności w szkole/przedszkolu/placówce oświatowej w wymiarze jednej godziny tygodniowo, w trakcie której, odpowiednio do potrzeb, prowadzi konsultacje dla uczniów, wychowanków lub ich rodziców.

ZNP zachęca nauczycieli i nauczycielki do udziału w anonimowej ankiecie nt. godzin dostępności, efektywności ich wprowadzenia oraz wpływu na organizację pracy nauczycieli.

Ankieta składa się z 5 pytań wraz z możliwymi wariantami odpowiedzi. ZNP pyta m.in. czy godziny dostępności ułatwiły kontakt między szkołą a rodzicami, jak często rodzice Twoich uczniów/uczennic korzystają z godzin dostępności; jak często  uczniowie / uczennice korzystają z godzin dostępności, czy w Twoim miejscu pracy są warunki do realizacji godzin dostępności (oddzielna sala).

Związek pyta też czy godziny dostępności należy: pozostawić, zlikwidować a może rozszerzyć ich zakres o dodatkowe czynności w ramach 40-godzinnego tygodniowego czasu pracy nauczycieli?

Ankietę można wypełnić tutaj

(GN)

Wiceminister Lubnauer: „MEN analizuje wszystkie głosy w sprawie tzw. godzin dostępności”. Będzie ewaluacja

Co dalej z tzw. godzinami czarnkowymi? Wiceminister Kiepura zapowiedział korektę i… postraszył nauczycieli