Badanie: Co 3 ankietowany chce skrócić czas lekcji, a 31 proc. popiera 4-dniowy tydzień w szkołach

27 proc. Polaków uważa, że telefony powinny być dozwolone w szkołach. Z zastrzeżeniem, że powinny być wykorzystywane w celach edukacyjnych. Równocześnie 31 proc. osób uważa za dobry pomysł skrócenie tygodnia szkolnego do 4 dni,  a 37 proc. ankietowanych popiera pomysł skrócenia czasu lekcji do mniej niż 45. – wynika m.in. z badania przeprowadzonego przez ClickMeeting, polską platformę do wideokonferencji oraz spotkań i edukacji online.

Jakie zdanie na temat telefonów w edukacji mają Polacy? Ankietowani uważają, że powinno się z nich korzystać jedynie w czasie przerw (38 proc.). Równocześnie, część osób dopuszcza wykorzystanie je wyłącznie do nauki (27 proc.). Natomiast przeciwne ich obecności w szkołach jest (25 proc.). Jedynie (8 proc.) respondentów jest za całkowitym pozwoleniem na korzystanie z telefonów.

Respondenci zostali również zapytani o pomysł skrócenia lekcji do mniej niż 45 minut. Najwięcej badanych (41 proc.) jest przeciwna takiemu rozwiązaniu. Jednak (37 proc.) badanych uważa, że taka zmiana mogłaby być zmianą na lepsze. Natomiast (22 proc.) nie ma zdania na ten temat.

Z kolei pomysł skrócenia tygodnia szkolnego do 4 dni spotkał się z negatywną opinią 58 proc. badanych, a 31 proc. respondentów popiera takie rozwiązanie. Z kolei 11 proc. nie ma na ten temat zdania.

Z przeprowadzonej ankiety wynika również, że część z ankietowanych (23 proc.) uważa naukę online jako doskonałe uzupełnienie tej tradycyjnej, ale aż 60 proc. ocenia, że model edukacji zdalnej jest gorszy niż lekcje stacjonarne.

Ankietowani zostali zapytani również o edukację w formie hybrydowej. W tym przypadku ponad połowa, czyli 56 proc. Polaków uważa, że lepszym rozwiązaniem są tradycyjne lekcje. Równocześnie 25 proc. twierdzi, edukacja hybrydowa ma przewagę nad tą stacjonarną. Natomiast 19 proc. nie ma zdania na ten temat.

Badanie przeprowadzono na grupie 1002 osób. Ankietowani to osoby w wieku 18-34 lata (26 proc.), 35-54 lata (35 proc.) oraz powyżej 55 roku życia (39 proc.). 52 proc. respondentów to kobiety, a 48 proc. mężczyźni.

Pełny raport z badania znajduje się tutaj

(GN)

Czterodniowy tydzień nauki? Wodzisław Śląski uchwalił ambitną strategię oświatową, ale nie ma pieniędzy na jej realizację

Raport. UNESCO o negatywnym wpływie smartfonów na uczniów. Organizacja postuluje radykalne rozwiązania

Trwa kampania wyborcza. Partie licytują się także na obietnice edukacyjne. Co proponują?

 

(GN)

Czterodniowy tydzień nauki? Wodzisław Śląski uchwalił ambitną strategię oświatową, ale nie ma pieniędzy na jej realizację

Raport. UNESCO o negatywnym wpływie smartfonów na uczniów. Organizacja postuluje radykalne rozwiązania

Trwa kampania wyborcza. Partie licytują się także na obietnice edukacyjne. Co proponują?