Nauczyciele komentują zmiany w pracy placówek oświatowych. „Gratulujemy >>mądrych<< decyzji”

Jak nauczyciele odebrali ostatnie decyzje rządu w sprawie przejścia szkół średnich na edukację hybrydową strefie żółtej, a w strefie czerwonej – na edukację zdalną? Co sądzą o zapowiedziach zmian w podstawie programowej? Poirytowani są przede wszystkim nauczyciele wychowania przedszkolnego i ci uczący w szkołach podstawowych, których żadne zmiany póki co nie obejmą. Oto gorące komentarze z profilu Głosu Nauczycielskiego na Facebooku.

Przypomnijmy, że uczelnie, licea, technika i zawodówki ze strefy czerwonej w przyszłym tygodniu rozpoczynają naukę zdalną. Podstawówki? Premier Mateusz Morawiecki ogłosił, że na razie wszystkie pracują „normalnie”.  A Adam Niedzielski, minister zdrowia wyraził nadzieję, że “działania w zakresie edukacji pozwolą nam zmniejszyć liczbę interakcji i nie dadzą wirusowi szansy na rozprzestrzenianie się”.

Szef rządu zapowiedział też, że minister edukacji w najbliższym czasie przedstawi propozycję takich zmian w podstawie programowej, by stworzyć lżejszy program nauczania. Odchudzenie podstawy programowej i dostosowanie jej do czasów pandemii jest jednym z głównych postulatów ZNP wysuwanych od kwietnia br.

Oto co o tych pomysłach na funkcjonowania placówek oświatowych w warunkach pandemii sądzą nauczyciele i Czytelnicy Głosu Nauczycielskiego?

>> Co się stało, że od zeszłej soboty nagle okazało się, że strategia opracowana w sierpniu w ciągu kilku dni przestała się świetnie sprawdzać w szkołach średnich, ale nadal się świetnie sprawuje w szkołach podstawowych?

>> Dlaczego pominięto przedszkola i nie nakazano przyprowadzać dzieci tylko pracujących rodziców ????

>>Rodzicom dzieci z podstawówek i przedszkoli należałoby zapłacić zasiłki przy nauczaniu zdalnym więc koronawirusa w tych placówkach nie ma.

>>Bez sensu, skoro to szkoły podstawowe ponoć mogą najbardziej transmitować wirusa… Znów decyzje bez pokrycia.

>> A przedszkola i szkoły podstawowe są zabezpieczone maksymalnie. Czy się pali czy się wali odporni. Gratulujemy „mądrych” decyzji.

>> No dobrze ale tylko w szkołach średnich jest problem interakcji dzieci ? W SP nie ma takowych ? To co robi rząd jest tak wielce działaniem logiczno-niespójnym, że aż śmiesznym

>> Wszystkie dzisiejsze decyzje są spóźnione o 2 miesiące.

Nauczyciele komentują też zapowiedzi odchudzenia podstawy programowej:

>> Już po sześciu miesiącach gadania o tym w końcu podjęli jakieś decyzje. A mogli dalej udawać, ze nie słyszą… ludzkie pany…Tyle zmarnowanego czasu…

>> Rychło w czas, gdy trwa rok szkolny, arkusze może już przygotowane, a n-le w dowolnej kolejności realizują program. Czy to ma teraz sens?

>> Podstawę trzeba dostosować w ogóle!!! nie ze względu na pandemię!!! Była napisana „na kolanie”. A teraz skutki i konsekwencje ponoszą przede wszystkim sfrustrowani i znerwicowani uczniowie, rodzice i o nauczycielach nawet nie wspomnę.

>> Nie uwierzę dopóki nie zobaczę wraz z zapewnieniem, że nie każe się uczniom nadrabiać tych „odciążeń” na późniejszych etapach edukacji

>> W końcu! Teraz tylko trzymać kciuki, aby nad odciążeniem podstawy pracowali mądrzy ludzie.

>> Ciekawe czy pan minister pomyśli także o podstawie programowej dla dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim?

>> Trzeba było wirusa, żeby dojrzeć do tej myśli

Więcej komentarzy można przeczytać poniżej:

PILNE!!! W strefie żółtej szkoły średnie przechodzą na edukację hybrydową, a w strefie czerwonej – na edukację zdalną….

Opublikowany przez Głos Nauczycielski Czwartek, 15 października 2020

Rząd zapowiada częściowy lockdown w szkołach. W strefie żółtej szkoły średnie przejdą na edukację hybrydową, a w…

Opublikowany przez Głos Nauczycielski Czwartek, 15 października 2020

Podstawa programowa zostanie zmieniona. Minister edukacji w najbliższym czasie przedstawi propozycję takich zmian w…

Opublikowany przez Głos Nauczycielski Czwartek, 15 października 2020

 

(JK, GN)

ZNP: Pracownicy przedszkoli i podstawówek nie czują się bezpiecznie. Rząd ich lekceważy