W wykazie podręczników dopuszczonych do użytku szkolnego przez Ministerstwa Edukacji i Nauki pojawił się trzeci podręcznik do przedmiotu historia i teraźniejszość. To podręcznik SOP Oświatowiec Toruń dla szkół branżowych I stopnia.
Autorami publikacji „Historia i teraźniejszość. Podręcznik dla szkoły branżowej I stopnia” są Joanna Niszcz i Stanisław Zając. Rzeczoznawcami podręcznika byli: dr hab. Aleksander Głogowski, dr hab. Jarosław Pacuła, dr Paweł Milcarek – wynika z opublikowanego w piątek wpisu w wykazie podręczników dopuszczonych do użytku szkolnego do kształcenia ogólnego. Wpis znajduje się tutaj.
Książka ukaże się nakładem SOP Oświatowiec Toruń sp. z o.o. w postaci papierowej. Wskazano, że przeznaczona jest dla branżowych szkół I stopnia (dla absolwentów ośmioletniej szkoły podstawowej). Jak podano, decyzja w sprawie podręcznika została wydana 9 września 2022 r. Numer ewidencyjny w wykazie MEiN: 1156/2022.
Więcej na temat podręcznika można przeczytać na stronie SOP Oświatowiec Toruń sp. z o.o. tutaj
Wcześniej minister edukacji Przemysław Czarnek podpisał decyzję o dopuszczeniu do użytku pierwszej części podręcznika “Historia i teraźniejszość” do liceum i technikum przygotowanego przez WSiP.
Wydawnictwo jako drugie złożyło wniosek o dopuszczenie podręcznika (22 czerwca 2022 r.). Autorami podręcznika jest czworo specjalistów: Izabella Modzelewska-Rysak, Leszek Rysak, Karol Wilczyński i Adam Cisek. Podręcznik najpierw otrzymał trzy opinie warunkowe (dwie merytoryczno-dydaktyczne i jedną językową), a po wprowadzeniu poprawek – pozytywne.
To oznacza, że książka autorstwa Wojciecha Roszkowskiego nie jest jedynym podręcznikiem, z jakiego mogą korzystać nauczyciele i uczniowie. Wiele szkół czekało na takie decyzje.
Przypomnijmy, że zgodnie z polskim prawem to nauczyciel decyduje jednak o tym, jaki podręcznik wybiera do nauczania danego przedmiotu i czy w ogóle chce używać podręcznika w trakcie przekazywania uczniom wiedzy.
(JK, GN)
Rada Warszawy: Solidaryzujemy się z nauczycielami, którzy sprzeciwiają się ideologizacji szkół