Nowa wystawa w Koperniku od 5 listopada


Język polski, matematyka, wiedza o przyszłości? Choć ten ostatni przedmiot nie figuruje w rozkładzie zajęć szkolnych, związana z nim tematyka pojawia się na innych lekcjach

Sztuczna inteligencja, nowe technologie, odkrycia nauki i techniki to niezwykle istotne kwestie pomagające kształtować nadchodzącą rzeczywistość. Tę samą, która stanie się codziennością dzisiejszych uczniów. Jak będzie wyglądać? To pytanie nurtuje wielu uczniów starszych klas. Przyszłość jest dziś – nowa wystawa w Centrum Nauki Kopernik i towarzyszący jej program edukacyjny pomagają wpleść wątki związane z naszym jutrem w zajęcia szkolne.

 

Obawy i nadzieje młodzieży

O przyszłości najczęściej i najintensywniej myślą nastolatki. Okres dojrzewania, plany związane z przyszłym dorosłym życiem i nieuchronnie zbliżający się moment decyzji dotyczących wyborów zawodowych w sposób naturalny skłaniają do wyobrażania sobie tego, co będzie za 10-20 lat. Tak było zawsze. Tymczasem dzisiejsza rzeczywistość stwarza dodatkowe okoliczności, z którymi zderzają się młodzieńcze marzenia. Przykładem może być pandemia koronawirusa, zmieniająca nie tylko organizację codziennego życia, ale także wiele globalnych priorytetów. Doniesienia naukowe (analizy zmian klimatycznych, raporty o stanie bioróżnorodności) również mogą być źródłem niepokoju. Wielu uczniów odczuwa smutek, niepewność, ma poczucie bezsilności. Coraz częściej słyszy się o stresie, a nawet depresji klimatycznej.



(…)

 

Katarzyna Lang

Centrum Nauki Kopernik

 

 

Więcej – GN nr 43 (e-wydanie)



Pozostałe artykuły w numerze 43/2021: