Jedynie w Meksyku lockdown w szkołach trwał dłużej niż w Polsce. Kiedy inne kraje OECD szukały sposobów na to, by w czasie pandemii młodzież mogła zdobywać wiedzę w szkołach, nasze władze postawiły na izolację
„18 miesięcy w pandemii” – to tytuł raportu Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD) zrzeszającej 35 wysoko rozwiniętych krajów świata (w tym Polskę). Dokument pokazuje, co poszczególne państwa zrobiły dla swoich najmłodszych obywateli w tym ekstremalnie trudnym okresie. Eksperci przeanalizowali to, jak kraje organizowały nauczanie w warunkach pandemii.
Dla polskiego czytelnika jest to raport smutny, bo potwierdzający to, co wszyscy obserwowaliśmy i z czym się mierzyliśmy. A mianowicie: że władze oświatowe w Polsce praktycznie przespały kluczowe miesiące pandemii.
(…)
Piotr Skura
Chcesz wiedzieć więcej? Czytaj Głos Nauczycielski (nr 40, e-wydanie)
Pozostałe artykuły w numerze 40/2021:
- Komentarz: Taki prezent na rocznicę
- Felieton: 16 godzin
- ZG ZNP o propozycjach Czarnka: Nadają się tylko do odrzucenia
- W Krakowie odbyły się obchody 115. rocznicy powstania ZNP i 81. rocznicy utworzenia Tajnej Organizacji Nauczycielskiej
- Polscy nauczyciele odegrali kluczową rolę w walce o wolność – wystąpienie prezesa ZNP
- MEiN przygotowuje ostateczną wersję lex Czarnek. Krytyka projektu ze wszystkich stron
- W cieniu zmian w pensum MEiN szykuje rewolucję w awansie zawodowym i ocenie pracy
- Chciałabym, żeby decydenci zrozumieli, że z każdym rokiem potrzeby uczniów w zakresie wspomagania będą rosły
- Ekspert po spotkaniach z radami rodziców: Wiele pytań, niedociągnięć i dużo niefrasobliwości
- Od A do Z. Nauczanie oparte na dowodach (21)
- Awans zawodowy. Nauczyciel kontraktowy przygotowuje się do spotkania z komisją