Sondaż: Prawie 60 proc. respondentów uważa, że Czarnek zmienia szkołę na gorsze

Jak zmienia się polska szkoła w wyniku „reform” Przemysława Czarnka? 57 proc. respondentów uznało, że zmienia się ona na gorsze. Zdaniem 13,2 proc. ankietowanych minister Czarnek zmienia szkołę na lepsze. 16,6 proc. badanych uważa, że Czarnek nie zmienia szkoły ani na lepsze, ani na gorsze. 13,2 proc. nie ma zdania w tej sprawie – wynika z sondażu SW Research dla rp.pl.

Aż 65.7 proc. osób w wieku do 24 lat uważa, że w wyniku reform Czarnka szkoła zmienia się na gorsze. Negatywny wpływ działań podjętych przez Ministra Edukacji i Nauki przewidują 2 na 3 osoby do 24 roku życia i nieco mniejszy odsetek respondentów z wykształceniem wyższym (63 proc.).

– W sukces reform Przemysława Czarnka nieco częściej wątpią kobiety (59 proc.) niż mężczyźni (55 proc.). Negatywny wpływ działań podjętych przez Ministra Edukacji i Nauki przewidują 2 na 3 osoby do 24 roku życia i nieco mniejszy odsetek respondentów z wykształceniem wyższym (63 proc.). Częściej niż ogół respondentów pogorszenia stanu oświaty na skutek działań Przemysława spodziewają się respondenci posiadający dochody w granicach 3001 – 5000 zł (63 proc.) oraz ci z miast liczących od 200 tys. do 499 tys. mieszkańców (67 proc.) – komentuje wyniki badania Klara Goss, senior project manager w SW Research.

Badanie zostało przeprowadzone przez agencję badawczą SW Research wśród użytkowników panelu on-line SW Panel w dniach 1-2.09.2021 r. Analizą objęto grupę 800 internautów powyżej 18. roku życia. Próba została dobrana w sposób losowo-kwotowy. Struktura próby została skorygowana przy użyciu wagi analitycznej tak, by odpowiadała strukturze Polaków powyżej 18. roku życia pod względem kluczowych cech związanych z przedmiotem badania. Przy konstrukcji wagi uwzględniono zmienne społeczno-demograficzne.

(JK, GN)

Źródło: rp.pl

Sondaż. Polacy ocenili Przemysława Czarnka w roli szefa MEiN

Sondaż. Większość sejmowa “obroniła” Czarnka, a jak większość respondentów ocenia pracę szefa MEiN?

Sondaż. Ponad 82 proc. respondentów nie chce nauki zdalnej w szkołach