Część IV. Wiesz już niemal wszystko na temat planu rozwoju zawodowego, przebiegu stażu oraz zasad tworzenia sprawozdania z realizacji planu. Czas na wskazówki dotyczące teczki dla komisji i przygotowań do egzaminu
Zgodnie z rozporządzeniem* do wniosku o podjęcie postępowania egzaminacyjnego dołącza się:
1) kopie dokumentów potwierdzających kwalifikacje zawodowe, a w przypadku nauczyciela kontraktowego – także kopię aktu nadania tego stopnia, poświadczone przez dyrektora szkoły za zgodność z oryginałem;
2) zaświadczenie dyrektora szkoły o:
a) wymiarze zatrudnienia nauczyciela oraz nauczanym przez niego przedmiocie lub rodzaju prowadzonych zajęć w dniu wydania zaświadczenia oraz w okresie odbywania stażu, ze
wskazaniem wszystkich szkół, w których nauczyciel odbywał staż,
b) dacie zatwierdzenia planu rozwoju zawodowego i dacie złożenia przez nauczyciela sprawozdania z realizacji tego planu,
c) przyczynach wydłużenia okresu stażu oraz zaliczenia dotychczas odbytego stażu w przypadkach określonych w art. 9d ust. 5 i 5a oraz art. 9f ust. 2 i 4 KN, ze wskazaniem podstawy prawnej odpowiednio wydłużenia albo zaliczenia okresu stażu oraz okresu nieobecności w pracy lub niepozostawania w stosunku pracy (dlatego to dyrektor odpowiada za prawidłowe wyliczenie zakończenia stażu)
(…)
Beata Rechnio-Kołodziej, ekspert z listy MEiN
Chcesz wiedzieć więcej? Czytaj Głos Nauczycielski (nr 40, e-wydanie)
Pozostałe artykuły w numerze 40/2021:
- Komentarz: Taki prezent na rocznicę
- Felieton: 16 godzin
- ZG ZNP o propozycjach Czarnka: Nadają się tylko do odrzucenia
- W Krakowie odbyły się obchody 115. rocznicy powstania ZNP i 81. rocznicy utworzenia Tajnej Organizacji Nauczycielskiej
- Polscy nauczyciele odegrali kluczową rolę w walce o wolność – wystąpienie prezesa ZNP
- MEiN przygotowuje ostateczną wersję lex Czarnek. Krytyka projektu ze wszystkich stron
- Polscy uczniowie najbardziej dotknięci pandemią. Wstrząsający raport OECD
- W cieniu zmian w pensum MEiN szykuje rewolucję w awansie zawodowym i ocenie pracy
- Chciałabym, żeby decydenci zrozumieli, że z każdym rokiem potrzeby uczniów w zakresie wspomagania będą rosły
- Ekspert po spotkaniach z radami rodziców: Wiele pytań, niedociągnięć i dużo niefrasobliwości
- Od A do Z. Nauczanie oparte na dowodach (21)