Propozycje zawarte w lex Czarnek mają zdyscyplinować dyrektorów i nauczycieli oraz podporządkować szkoły kuratorom oświaty Ale ostatecznie negatywne konsekwencje tych zmian odczują dzieci i ich rodzice
Ministerstwo edukacji zakończyło konsultacje projektu nowelizacji prawa oświatowego nazwanego lex Czarnek. To oznacza, że po przygotowaniu ostatecznej wersji i zatwierdzeniu jej przez rząd projekt trafi do Sejmu.
Przedstawiona do zaopiniowania wersja lex Czarnek wywołuje ogromne kontrowersje, ponieważ wzmacnia rolę kuratorów, którzy staną się rzeczywistymi zwierzchnikami wszystkich dyrektorów i nauczycieli w Polsce. Kuratorzy będą także decydować o tym, jakie zajęcia dodatkowe mogą odbywać się w szkole.
(…)
Piotr Skura
Chcesz wiedzieć więcej? Czytaj Głos Nauczycielski (nr 40, e-wydanie)
Pozostałe artykuły w numerze 40/2021:
- Komentarz: Taki prezent na rocznicę
- Felieton: 16 godzin
- ZG ZNP o propozycjach Czarnka: Nadają się tylko do odrzucenia
- W Krakowie odbyły się obchody 115. rocznicy powstania ZNP i 81. rocznicy utworzenia Tajnej Organizacji Nauczycielskiej
- Polscy nauczyciele odegrali kluczową rolę w walce o wolność – wystąpienie prezesa ZNP
- Polscy uczniowie najbardziej dotknięci pandemią. Wstrząsający raport OECD
- W cieniu zmian w pensum MEiN szykuje rewolucję w awansie zawodowym i ocenie pracy
- Chciałabym, żeby decydenci zrozumieli, że z każdym rokiem potrzeby uczniów w zakresie wspomagania będą rosły
- Ekspert po spotkaniach z radami rodziców: Wiele pytań, niedociągnięć i dużo niefrasobliwości
- Od A do Z. Nauczanie oparte na dowodach (21)
- Awans zawodowy. Nauczyciel kontraktowy przygotowuje się do spotkania z komisją