Pisanie podręcznika od nowa. Jak nauczyć uczniów kwestionować wiedzę


Uświadomiwszy swoim uczniom, że wiedza może ewoluować, Erin postanowiła pokazać im, że to się zawsze dzieje. Mnie osobiście najbardziej podoba się jednak inny pomysł Erin

Dziesięć lat temu Erin McCarthy zapewne roześmiałaby się, gdyby ktoś jej powiedział, że zostanie nauczycielką. Kończąc studia, w ogóle nie myślała o tym, że mogłaby uczyć. Historia ją fascynowała, ale już zajęcia z wiedzy o społeczeństwie nudziły niepomiernie. Erin szukała sposobu na to, aby tchnąć życie w zapomniane przedmioty i tak się zaczęła jej przygoda z muzealnictwem. Ani się obejrzała, gdy zaczęła pisać poradniki dla nauczycieli, oprowadzać szkolne wycieczki i organizować programy interaktywne dla uczniów. Wtedy doszła do wniosku, że podczas wycieczek uczniowie wykazują entuzjazm, którego w klasie często im brakuje. Postanowiła jakoś to spostrzeżenie wykorzystać.

I tak oto od ośmiu lat Erin prowadzi w różnych szkołach na terenie Milwaukee zajęcia z historii i wiedzy o społeczeństwie. Postawiła sobie za cel

 

rozbudzać w uczniach ciekawość

przeszłości, a jednocześnie zachęcać ich do aktualizowania wiedzy o dzisiejszym świecie. W 2020 r. została wyróżniona tytułem Nauczyciel Roku stanu Winsconsin.



(…)

 

Adam Grant

 

Cały tekst – GN nr 43 (e-wydanie)



Pozostałe artykuły w numerze 43/2021: