Ankieta Głosu. Nauczycielu, jak oceniasz propozycje zmian w podstawie programowej Twojego przedmiotu? Są wyniki!

Nauczycielu, jak oceniasz propozycje zmian w podstawie programowej Twojego przedmiotu, zaproponowane przez ekspertów MEN? To pytanie zadaliśmy nauczycielom odwiedzającym stronę Głosu. Znamy już wyniki głosowania!

Nowe, zawężone podstawy programowe mają obowiązywać w szkołach już od września br. Ministerstwo edukacji pokazało projekty zmian w podstawach wraz z uzasadnieniami przedstawionymi przez ekspertów pracujących nad zmianami.

Propozycjom tym towarzyszy wiele komentarzy, opinii o różnym wydźwięku, kontrowersji. Nauczyciele często zwracają uwagę, że podstawa wymaga „odchudzenia”, lecz polemizują z konkretnymi „skreśleniami” w projektach ekspertów. Wiele osób chciałoby, żeby prekonsultacje trwały dłużej i były bardziej pogłębione.

My jednak w ankiecie Głosu pytamy nie o czas i tryb konsultacji, lecz w naszej ankiecie zapytaliśmy nauczycieli o to, jak oceniają propozycje dotyczące ich przedmiotu nauczania.

Znamy już wyniki głosowania. I świadczą one o krytycznym w większości odbiorze propozycji ekspertów. Dobrze, raczej dobrze lub neutralnie odnosi się do propozycji jedynie 41 proc. uczestników ankiety (w sumie). Źle ocenia rekomendacje ekspertów 37 proc. głosujących, a raczej źle – 22 proc.

W ankiecie Głosu od 21 do 29 lutego br. oddano 1395 głosów.

Nauczycielu, jak oceniasz propozycje zmian w podstawie programowej Twojego przedmiotu, zaproponowane przez ekspertów MEN?

Zobacz wyniki

Loading ... Loading ...

>> Propozycje ekspertów MEN dot. zmian w podstawach programowych dostępne są TUTAJ

O proponowanych zmianach w podstawach programowych piszemy także najnowszym wydaniu Głosu!

Redakcja

Fot. Dreamstime

Nr 8-9/21-28 lutego 2024

MEN: W poniedziałek rozpoczynają się prekonsultacje ws. zmian w podstawach programowych

MEN proponuje zmiany na liście lektur szkolnych. Uczniowie szkół średnich mają czytać m.in. Tokarczuk. Jakie pozycje wypadną?

Ostatni dzwonek na przesłanie opinii o nowej podstawie programowej