Pytaj o dowody: Nauka na błędach


Żywić mylne przekonania – to nie wstyd. Nie korygować ich, znając fakty… to gorzej. Na błędach warto się uczyć. I warto tego uczyć naszych uczniów i uczennice

W poprzednim odcinku przedstawiłem dane, które wskazują – co jest oczywiste dla wielu nauczycieli i nauczycielek, lecz nie dla wszystkich – że nauczanie zblokowane (treści i zadania w zamkniętych modułach) jest mniej efektywne niż edukacja według schematu z przenikaniem się treści wcześniejszych i aktualnie nauczanych oraz przemieszaniem zadań („Ile (pozornego) bałaganu?”, GN nr 36 z 4 września br.).

Ten odcinek rozpocznę od trzech cytatów. Pierwszy jest znany wszystkim: „Błądzić jest rzeczą ludzką”. To słowa, które zapisał Lucius Annaeus Seneca (Seneka Starszy; 55 p.n.e. – 40 n.e.), rzymski retor, pisarz i autor antologii cytatów z mów.

(…)



Tomasz Garstka, psycholog

Więcej – tylko w GN nr 38 (e-wydanie)



Pozostałe artykuły w numerze 38/2019: