„Projektowane przez MEiN zmiany w edukacji włączającej są kontrowersyjne i budzą niepokój rodziców i nauczycieli. Rządzący nie mogą po raz kolejny w nieodpowiedzialny sposób reformować oświaty” – podkreśla ZNP i apeluje o podpisywanie się pod petycją ws. wstrzymania projektowanych zmian w edukacji włączającej i poddanie ich rzeczywistym konsultacjom. Pod petycją swoje podpisy złożyło (do wtorku do godz. 16 ) ponad 4 tysiące osób.
We wtorek sejmowa Komisja Edukacji, Nauki i Młodzieży zajęła się informacją MEiN na temat projektu “Edukacji dla wszystkich – ramy rozwiązań legislacyjno-organizacyjnych na rzecz wysokiej jakości kształcenia włączającego dla wszystkich osób uczących się”.
Wiceminister edukacji Marzena Machałek dziwiła się zarzutami, że projekt zmian przygotowywano w tajemnicy, bez konsultowania ze środowiskiem. Jej zdaniem, prace ruszyły w 2018 r., a nad “Edukacją dla wszystkich” toczyła się zaawansowana dyskusja z wieloma środowiskami.
Petycja ZNP ws. wstrzymania prac nad reformą edukacji włączającej: Projektowane przez MEiN zmiany są kontrowersyjne i budzą niepokój rodziców i nauczycieli.
Rządzący nie mogą po raz kolejny w nieodpowiedzialny sposób reformować oświaty!
PODPISZ PETYCJĘ 👇https://t.co/IKpA21LJqp— ZNP (@ZNP_ZG) June 7, 2021
Krzysztof Baszczyński, wiceprezes ZG ZNP przypomniał, że ZNP napisał do premiera dwa listy. Pierwszy – w lutym br., gdy Związek rozpoczynał szeroką dyskusję nad projektem MEiN, a drugi – 26 maja. List ten “wieńczy rozmowy środowiska oświaty”.
– Pani minister powiedziała, że od 2017 r. w sposób niezwykle transparentny pracowano nad tymi założeniami. Widocznie różnimy się w ocenie, co to jest transparentność, ponieważ środowisko dowiedziało się o tym pomyśle w listopadzie 2020 r. – podkreślił Krzysztof Baszczyński.
MEiN: Do końca czerwca projekt ustawy dotyczący zmian w edukacji włączającej
My w takich konsultacjach nie braliśmy udziału – oświadczył. – Fundujecie nam państwo, naszym dzieciom, głęboką reformę, która jest rozłożona w czasie. A jednocześnie trwają zaawansowane prace Zespołu ds. statusu zawodowego pracowników oświaty. Jest pytanie, czy dziś szkole, dzieciom potrzebne są takie zawirowania? Stąd ponawiam prośbę, a wszystko jest możliwe, o przesunięcie prac nad tym dokumentem – zaapelował.
>> Swój podpis pod petycją w sprawie wstrzymania projektowanych zmian w edukacji włączającej i poddania projektu rzeczywistym konsultacjom można złożyć TUTAJ.
(JK, GN)