Konsekwencje reformy oświaty i tzw. podwójnego rocznika. Seminarium pod egidą RPO


Nie możemy zadowolić się narracją resortu edukacji, która opiera się na przekonaniu, że „jakoś to będzie”. Musimy postawić na jakość nauczania – przekonywał dr Adam Bodnar, rzecznik praw obywatelskich, podczas seminarium dotyczącego konsekwencji reformy oświaty.

W spotkaniu zorganizowanym 27 listopada br. brali udział samorządowcy, przedstawiciele rodziców, uczniów, nauczycieli, NIK, związków zawodowych i organizacji społecznych. Impulsem do przeprowadzenia debaty na temat skutków reformy były m.in. skargi wpływające do biura RPO po wejściu do szkół od 1 września br. tzw. podwójnego rocznika, czyli absolwentów nowej ośmioklasowej szkoły podstawowej i absolwentów wygaszonych gimnazjów. Skargi rodziców dotyczyły głównie poczucia niepewności w okresie rekrutacji do szkół oraz gorszych warunków kształcenia w porównaniu z poprzednimi latami.

(…)



JK

Więcej – tylko w GN nr 49 (e-wydanie)



Pozostałe artykuły w numerze 49/2019: