Czarnek: Do tej pory zaszczepiło się 90 proc. nauczycieli. Będziemy szczepić administrację i obsługę

Ministerstwo edukacji nie planuje uruchomienia dodatkowej tury rejestracji nauczycieli do szczepień w grupie priorytetowej. W planach są za to wcześniejsze szczepienia pracowników…

czytaj więcej
Dziś Dzień Kobiet. To ważne święto w szkolnym kalendarzu, bo „edukacja jest kobietą”

8 marca obchodzimy Międzynarodowy Dzień Kobiet. Świętujemy go także w wielu szkołach, a wiele osób przypomina z tej okazji, że „Edukacja jest…

czytaj więcej
Międzynarodowy Dzień Kobiet. Życzenia na 8 Marca: Przede wszystkim zdrowia!

Przede wszystkim zdrowia, bo jest ono ważne jak nigdy dotychczas! Docenienia za ciężką pracę i wysokie kwalifikacje! Poszanowania Waszych praw, by nikt…

czytaj więcej
Kościół potwierdza: Młodzież odchodzi od religii

Młodzież w szybkim tempie odchodzi od religii i Kościoła katolickiego. W ciągu 10 lat odsetek uczniów ostatnich klas szkół średnich deklarujących się…

czytaj więcej
Anglia chce testować uczniów. Obawy o wiarygodność wyników

Coraz więcej krajów wprowadza programy regularnego testowania powracających do nauki stacjonarnej uczniów. Takie plany ma również Anglia, aczkolwiek naukowcy zwracają uwagę na…

czytaj więcej
W Naszej Tablicy w Głosie: Związek o edukacji włączającej wg MEiN

Uwaga! Kolejna niekorzystna reforma! "Rządzący nie mogą po raz kolejny w nieodpowiedzialny sposób reformować oświaty. Skutki mogą być katastrofalne" - stwierdza Prezydium…

czytaj więcej
Szwajcaria: Darmowe testy dla każdego

Każdy Szwajcar otrzyma w miesiącu pięć darmowych testów na koronawirusa. Szczególnie wnikliwie mają być testowani pracownicy firm, a także uczniowie i nauczyciele…

czytaj więcej
Prof. Joanna Zajkowska, immunolog: Uczestniczymy w wielkim wyścigu – szczepmy się!

Szczepienie AstraZenecą wcale nie oznacza całkowitego braku odporności na wariant południowoafrykański. Jednak pomiar skuteczności szczepionki mierzony poziomem przeciwciał neutralizujących wskazuje, że szczepionka…

czytaj więcej
Małgorzata Staciwa: Integracja działa na innej zasadzie niż włączanie ucznia niepełnosprawnego do klasy ogólnodostępnej

Uważam, że ze względu na różnorodność niepełnosprawności wśród dzieci potrzebne są zarówno edukacja włączająca, integracyjna, jak i specjalna. Każda ma swoją specyfikę,…

czytaj więcej
Magdalena Szajner: Jesteśmy „specjalni”, bo tu pracują specjaliści, innymi metodami, technikami, inne mamy podejście

Praca z dzieckiem niepełnosprawnym w szkole ogólnodostępnej na razie jest jedną wielką niewiadomą. Co to dałoby naszym dzieciom? Oby nie marginalizację. Co…

czytaj więcej