Awans zawodowy. Uwaga! (Nad)interpretacja!


Rozporządzenie z 26 lipca 2018 r., choć wprowadziło wiele zmian, jest jasne i zrozumiałe. Tak myślałam jeszcze do niedawna. Podobnie myśleli eksperci, szkoleniowcy, doradcy i inne osoby związane z awansem zawodowym

Aż tu nagle pewne kuratorium oświaty poprosiło Ministerstwo Edukacji Narodowej o interpretację zapisu zawartego w § 12 ust. 3 pkt 1 rozporządzenia:

  1. Komisja kwalifikacyjna zapoznaje się z oceną pracy nauczyciela i sprawozdaniem z realizacji planu rozwoju zawodowego oraz analizuje dorobek zawodowy nauczyciela na podstawie przedłożonej przez niego dokumentacji, o której mowa w § 9, i przeprowadzonej rozmowy, podczas której nauczyciel:

1) prezentuje sposób realizacji wybranego przez siebie zadania określonego w § 8 ust. 3, którego opis i analiza nie była dołączona do wniosku o podjęcie postępowania kwalifikacyjnego (podkreślenie moje – BRK);

2) odpowiada na pytania członków komisji dotyczące wpływu działań i zadań zrealizowanych przez nauczyciela w okresie stażu na podniesienie jakości pracy szkoły, w której nauczyciel odbywał staż;

3) wykazuje się umiejętnością rozwiązania wskazanego przez komisję problemu związanego z wykonywaną pracą, z uwzględnieniem przepisów prawa;

4) określa cele dalszej pracy i własnego rozwoju.



(…)

 

 

Beata Rechnio-Kołodziej

Ekspert z listy MEN

 

Chcesz wiedzieć więcej? czytaj Głos! (nr 26, e-wydanie)



Pozostałe artykuły w numerze 26/2019: