Z Barbarą Chyłką*, dyrektorką Publicznej Szkoły Podstawowej im. Stanisława Staszica w Chrząstowicach (woj. opolskie), która po 16 latach odchodzi z zawodu, rozmawia Jarosław Karpiński
Podjęła Pani zapewne jedną z najtrudniejszych decyzji w swoim życiu. Proszę ją wyjaśnić…
– Zmęczenie materiału.
Czyli to był proces?
– Tak, myślę że to był proces związany ze wszystkimi zmianami, które się w ostatnich dwóch latach odbyły w obszarze edukacji. Pracowałam na ciągłej edukacyjnej adrenalinie. Mój kolega określał to nawet mianem haju. A skoro pracowałam na oparach, to uświadomiłam sobie, że przyszedł czas na zmiany w moim życiu zawodowym. Chociaż z edukacją się nie rozstaję, bo przechodzę do sektora edukacji nieformalnej.
(…)
*Barbara Chyłka – nauczycielka religii, historii, języka niemieckiego, przez wiele lat uczyła w gimnazjum, następnie została dyrektorem szkoły podstawowej
Cały tekst – GN nr 26 (e-wydanie)
Pozostałe artykuły w numerze 26/2019:
- Pełnym głosem. Tracimy wszyscy
- Felieton. Nabieramy
- Koniec lekcji w szkołach. Świadectwa rozdane, czas na wakacje
- Zarząd Główny ZNP. Stary i nowy rok szkolny z protestem…
- Coś w nich pękło, coś się skończyło. Nauczyciele odchodzą z zawodu
- Nikt z kolegów nie powiedział mi: „Iwona, zastanów się i zostań”…
- Pani Zalewska powinna odpowiedzieć za to, co zrobiła z polską szkołą
- Spór o nadgodziny – sukces nauczycieli z Krotoszyna
- Olsztyn. Konferencja Sprawozdawczo-Wyborcza Okręgu Warmińsko-Mazurskiego ZNP
- Ważnym orężem jest dla nas prawo do opiniowania arkuszy organizacyjnych
- Zielona Góra. Konferencja Sprawozdawczo-Wyborcza Okręgu Lubuskiego ZNP
- Podstawą rozwiązywania problemów jest dialog
- Jest coś schizofrenicznego w tym, co się stało z polskimi szkołami w ostatnich trzech latach
- Poprawka w sierpniu. Co możemy doradzić uczniowi i jego rodzicom? Jak umiejętnie wspierać?
- Młodzież z 38 szkół z Mazowsza wcieliła się w rolę naukowców
- Epoka cyfrowa w nauczaniu języka angielskiego
- Pytaj o dowody. Edukacja oparta na badaniach – Mapy pojęć i myśli
- Awans zawodowy. Uwaga! (Nad)interpretacja!
- „Mózg ćwiczy”. Jak skłonić nasz umysł do nieco cięższej pracy?